Cyberpunk 2077 nově s DLSS 3. Výkon navíc připravuje půdu pro chystaný Overdrive mód
+ Dying Light 2 Stay Human také s DLSS 3.
Cyberpunk 2077 se díky implementaci řady moderních technologií zařadil mezi populární herní benchmarky pro testování GPU. S NVIDIA DLSS 3 se otevírá značné navýšení výkonu a hra se připravuje na příchod očekávaného update "Ray Tracing: Overdrive mode"
Nový patch přináší do Cyberpunku 2077 řadu vylepšení. Tím největším je podpora DLSS 3 na GeForce RTX řady 40. Oproti pracovním verzím, které byly dosud dostupné pro testy výkonu, došlo i na zlepšení kvality práce funkce DLSS Frame Generation. Díky tomu nyní dokáže lépe využít data herního enginu, zlepšuje stabilitu uživatelského rozhraní a také kvalitu obrazu při rychlém pohybu. Podívejte se na příklad v tomto videu. Nárůst výkonu ilustruje přiložený graf.
Hra se do povědomí zapsala vizuální stránkou. K realistické simulaci světla má k dispozici několik technik ray tracingu. Aktuální verze jej využívá pro vykreslování stínů, odrazů, difuzního osvětlení a ambientní okluze. V případě zapnutí "psycho" režimu je ray tracing dostupný i pro globální osvětlení realisticky simulující průchod a odrazy slunečního světla napříč scénou.
Výsledkem je vizuálně věrný herní zážitek v dystopickém futuristickém prostředí. Nabízí rozlehlé městské krajiny, které využívají jemné stíny k definování hloubky. Okna, zrcadla a kaluže s přesnými odrazy. Čtvrti nočního města, které jsou zalité neonovými světly - efekt, který je pro kyberpunkovou estetiku hry zásadní.
V porovnání s předchozí generací GPU nabízí architektura Ada také menší spotřebu energie přepočtenou na vykreslený snímek. Díky tomu si hráči mohou ve hře Cyberpunk 2077 vychutnat vyšší snímkovou frekvenci a zároveň spotřebovávat méně energie. Porovnání nabízí přiložený graf.
DLSS 3 připravuje půdu pro očekávaný režim "Ray Tracing: Overdrive Mode", který významně rozšíří možnosti ray tracingu ve hře a podstatně tak vylepší její vizuální stránku. To s sebou samozřejmě přinese zvýšené nároky na výkon GPU a DLSS 3 tedy bude klíčovou funkcí pro dostatečně vysoká FPS. Na otázku "Ale dokáže to spustit Cyberpunk?" tak budou moci majitelé GeForce RTX řady 40 odpovědět "ano".
Podpora DLSS 3 pro Dying Light 2 Stay Human byla ohlášena již minulý týden. Dnešním dnem počínaje mohou hráči tuto funkci využít i v této hře. Se zapnutým DLSS 3 vzroste výkon ve 4K až téměř trojnásobně v závislosti na modelu GPU. Detaily nabízí tento článek.