Cyberpunk 2077 je komplet: Proč skluz nepravděpodobný a jak přelstí koronavirus?
Tvůrci se opět otevřeli jako málokdo!
Včera CD Projekt Red ujišťoval o neodkladu Cyberpunk 2077, ale na telekonferenci k fiskálním výsledkům toho prozradil ještě mnohem, mnohem více.
Mělo by vás to přesvědčit, proč máte jeho slovům tentokrát věřit a zároveň je to opět jedinečná šance nahlédnout do jeho uvažování i plánů. Takto hluboko se totiž otevře málokterá firma:
Hra je nyní už v kompletní podobě, víceméně hotova, a stíhá 17. září 2020 prý naprosto v pohodě. Zbývají "pouze" maličkosti - ladění a odstraňování chyb, certifikace u výrobců konzolí a tzv. Day 1 patch. Výroba některých věcí už prý dokonce probíhá, čímž se asi myslí třeba krabičky či dárky.
Polské studio uklidnilo, že ani výroba fyzických disků nebude postihnuta pandemií. Prý si ověřili, že dopad na továrny je menší, než si mysleli. Z hlediska výroby či distribuce by tedy potíže nastat neměly, krom toho panuje optimismus, že v září už bude celkově lepší situace než dnes. Pokud by snad byly kamenné obchody zavřeny i v září, existuje řada jiných variant, z nichž jedna je nejprve premiéra digitální verze, ale není to pravděpodobné.
Pokud by nastal scénář, že by dabéři v nejbližší době nemohli osobně dorazit do nahrávacího studia, jejich hlasy by prý do hry přidal až Day 1 patch.
Testování Cyberpunk 2077 momentálně probíhá jak u interních, tak externích testerů, celkem to je 130 až 150 lidí. Ti externí to provádějí ze svého domova prostřednictvím VPN a tráví tím údajně dvakrát více času, než kolik ho padlo na testování Zaklínače 3. S tím souvisí i vyšší náklady na testování a lokalizaci na přelomu roku.
Předobjednávek má zatím nasbíráno více PC verze hry než ty konzolové, ale přesná čísla říkat nechtějí. Důvodem je to, že držitelé konzolových platforem nevyplácejí pobídky dopředu, proto se tím CDP nijak nevzrušuje, reálný zájem o PS4/X1 verze to prý neodráží.
Upravený marketingový scénář pro krizi s koronavirem byl ve studiu připraven už od poloviny února, což je snad lepší než kterákoli vláda. Nyní se chystá digitální strategie, aby se s ní nahradily původně zamýšlené věci pro prezentaci a obsah na zrušené E3 2020.
Polské tvůrce Zaklínače jinak netrápí, že by jiné hry jako The Last of Us 2 byly posunuty do blízkosti termínu Cyberpunk 2077. Tzn. ani zvýšená konkurence v září, kam sklouzla řada ostatních titulů, je nepřinutí k dalšímu odkladu.
Na vývoji nyní dělá 600 lidí (a většina studií firmy), někteří z nich třeba jen vypomáhají, ač standardně patří na jiné projekty, jako multiplayerová odbočka. O ní nehodlají mluvit před 17. zářím, aby nerozptylovali pozornost. Do týmů pro další projekty stále nabírají posily, ale ani o nich brzy nic neuslyšíme. Více zde.