Cyberpunk 2077 dojíždí na slabé konzole, tvrdí polský insider
Kvůli nim mělo dojít k odkladu.
Ten odklad Cyberpunk 2077 z dubna na září zamával a ještě zamáve (vedlejší efekty na jaře) celou herní branží, takže se v tom všichni šťourají a hledají pravé důvody, namísto těch oficiálních, s odpuštěním, klišé.
Polský insider Borys Niespielak takto v nedávném podcastu prohlásil, že za odsunem ve skutečnosti prý vězí slabý výkon staré generace konzolí.
Můžeme mu věřit nebo nemusíme, ale je možné, že má nějaké dobré kontakty ve varšavském studiu, které mu to prozradily.
Údajně je hlavní problém s chodem hry na starém modelu Xbox One S. Prý není dostatečně schopen utáhnout současnou rozpracovanou verzi hry, kvůli čemuž musel CD Projekt Red sáhnout ke zdržení o pět měsíců, aby se pokusil o nějaké optimalizace. Údajně byl šibeničním termínem začátek ledna, do kdy se to musí vyřešit, ale nezadařilo se.
To samozřejmě ihned vyvolalo četné obavy, jestli náhodou Cyberpunk 2077 neprojde downgradem oproti tomu, co jsme zatím měli možnost vidět. Určitě to bude pod drobnohledem všech, až pak bude venku.
Jinak potíže tohoto druhu nejsou pro polské vývojáře ničím novým: ne úplně uspokojivým chodem trpěl v době vydání na PS4 a X1 i Zaklínač 3: Divoký hon, než to bylo opraveno aktualizacemi. Nyní vedení zvolilo raději odklad, než aby riskovalo nějaké mediální kauzy a uškodění odbytu.
Je docela dobře možné, že PC verze by možná ten duben stíhala úplně v pohodě, ale nebylo by moudré vypustit ty konzolové až se zpožděním, tím by se jen roztřištil marketing a vše okolo. Pro výrobce je mnohem lepší mít souběžnou premiéru na všech třech platformách naráz, nemluvě o pirátství na PC.