Skip to main content

Cyberpunk 2077 běží na starých konzolích neakceptovatelně pomalu

Smutné zkušenosti od hráčů PS4 a Xbox One verzí v den vydání.

Nastal den oficiálního vydání, běžní zákazníci začínají hrát produkt, který si standardně a řádně zakoupili v obchodech za své těžce vydělané peníze. Už se prostě nedá vymlouvat na nějaký patch na obzoru nebo na úniky staré verze.

Situace je bohužel taková, že zejména PlayStation 4 verze Cyberpunk 2077 (ale prý i ta na Xbox One) je momentálně po technické stránce naprosto mizerná. Hlásí to jak spousta zklamaných lidí na sociálních sítích, tak redaktoři ze sesterského Digital Foundry.

Člověk si pak klade otázku, jak někdo mohl něčemu takovému v současném stavu udělit 9 z 10, když to dle všeho na běžně dostupných konzolích nejde pořádně hrát? Zvláštní to je i v kontextu dřívějších vyjádření šéfů CD Projektu Red, kteří před pár týdny na konferenci uvedli, že konzolová verze šlape lépe, než se očekávalo, ale realita se jeví být spíš opačná. Aneb dobře věděli, proč dávají vybraným médiím v předstihu jen PC verzi a nikoli konzolovky.

Ilustrační obrázek: Mikoláš Tuček

Kolegové z britského EG reportují slabý výkon hry na PS4, včetně nízkého framerate, doskakování textur ve vypjatých scénách, rozmazání scény v nízkém rozlišení, zaseklé postavy na místě či v objektech, nehýbající se obličeje při mluvení, pády hry atd.

Cyberpunk 2077 prý na PS4 působí velmi rozmazaným dojmem, když jede jen v rozlišení mezi 720p a 900p. Ve velkých oblastech města je framerate jen okolo 20fps. Některé vnitřní souboje šlapou sice ve 30fps, ale dochází k propadům. Problémem jsou i záseky uprostřed akce, kde se načítá nějaká textura či objekt, což dělá z hraní výzvu v jiném směru, než byla zamýšlena.

Pokud snad PS4 verzi rozjedete na (prakticky nesehnatelné) PlayStation 5 přes zpětnou kompatiblitu, některé tyto neduhy vymizí (načítání je rychlejší, framerate je odemčen na 60fps), ačkoli jiné potíže zůstávají i tady. Vyšlo také najevo, že Cyberpunk 2077 na PS5 zatím nenabízí Quality režim, na rozdíl od Xbox Series X verze (kde lze volitelně přepnout mezi kvalitou obrazu a výkonem), takže hra na PS5 umí jet jen v Performance módu (to platí i pro verzi na Xbox Series S).

Výrobce se zatím k rozbitému stavu hry oficiálně nevyjádřil, pouze před pár dny utrousil, že to chce patch. Není ovšem jasné, jestli je už dostupný (zda ho měli tito lidé nainstalovaný?) nebo kdy se objeví nějaký další. Každopádně vyřešení technických obtíží takového rozsahu asi na oldgen konzolích nebude otázka pouhých pár týdnů, nýbrž mnohem delší doby, pokud vůbec.

Read this next