Crytek si stěžuje, že je už dnes strašně těžké ohromit grafikou
Přesto se o to stále snaží i s Ryse.
Doba se změnila. Časy, kdy německé studio vypustilo první díl Crysis s dechberoucí grafikou, jsou pryč. Dnes už dokáže podobně úžasnou vizuální stránku vykouzlit kdekdo, čímž výjimečnost Cryteku trochu ztratila na významu.
Jeho hlavní programátor grafiky na toto téma pohovořil s redaktory DSOGaming, což nelze vnímat jinak než jako nenápadnou reklamu na jejich brzkou PC konverzi RYSE:
"Celý herní průmysl dospěl na takovou kvalitativní úroveň, že je výrazně obtížnější lidi opravdu nadchnout, což je změna oproti dřívějšku s původním Crysis. Navzdory tomu stále zůstávají nějaké oblasti k prozkoumání a budeme se nadále snažit, abychom posouvali hranice, jak to jen půjde."
Nicolas Schulz se v této souvislosti domnívá, že RYSE na PC se to povede konkrétně zpracováním různých materiálů, nasvícením i animacemi tváří postav. Toto všechno má podle něj zařídit další pokrok v grafice počítané v reálném čase.
Hra vycházející pro PC už v pátek 10. října bude kompletně založena na DirectX 11. Nebude podporovat rozhraní Mantle od AMD, a to ani v budoucnu, což prý na výkon nemá žádný negativní dopad (HW nároky).