Crytek kvůli PlayStation VR downgradoval vyhlášenou grafiku
Viz toto odpudivé demo Robinsona.
Jako okrajovou záležitost vzhledem k exkluzivitě PlayStation VR (Alza.cz) musíme vnímat Robinson: The Journey. V praxi to znamená, že si ho letos na podzim zahrají řádově jen desítky Čechů.
Grafika v úvodu osmiminutového Gamescom dema působí vyloženě hnusně. Veškeré objekty a textury vegetace jsou v mimořádně nízkém rozlišení, úplně jiné, než jak jsme za ta léta od německého Cryteku zvyklí z Crysis, RYSE či Warface. A nic na tom nemění ani to, že se občas mezi stromy vykoukne solidně vymodelovaný dinosaurus:
Vyplatí se ale vydržet do závěru, kdy postava konečně vyleze z nepříjemného (až moc přiblíženého, malý FOV) houští a otevře se před ní krásný výhled na údolí s řekou a letícími pterodaktyly, byť i tyto kopce jsou v poměrně nízké kvalitě.
Možná proto Sony požaduje po médiích, aby veškeré takové výstupy z her pro PS VR zaopatřily tzv. picture-in-picture oknem, kde druhá kamera snímá hrajícího hráče s headsetem na hlavě, ať je všem jasné, o co jde.
Někteří vývojáři si v minulosti stěžovali, že kvůli vysokým nárokům na chod her v 60 či 120 fps, aby se lidem nedělalo špatně vzhledem k blízkosti obrazovek u očí, nemusí vždy výkon běžné PS4 dostačovat (do příchodu PS4 Neo). Odsud asi pramení downgrade grafiky, jakého jsme u Robinsona svědkem, i oproti předešlé hře The Climb od téhož výrobce pro jiné VR platformy (jako Oculus Rift připojený k výkonnému PC).