Crytek o pirátství Crysis 2 a blokování bazarových her
Dvě zajímavá vyjádření.
V březnu 2011 vydalo EA čísla prodejů Crysis 2. Měli na kontě tři miliony prodaných kusů za čtyři měsíce, což je dost vysoké číslo, navíc v žánru, který má velkou konkurenci. Čísla ale mohla být mnohem vyšší, nebýt bazarového prodeje her a pirátství na PC.
Do toho se začalo spekulovat, že by nové generace konzolí mohli potírat prodej bazarových her tím, že by byla nová hra vázána k vašemu uživatelskému účtu. A to by se Cryteku podle všeho dost líbilo.
"Z obchodního hlediska by bylo něco takového naprosto senzační," řekl Rasmus Hojengaard, kreativní ředitel vývoje v Cryteku. "Je divné, že jsou bazarové hry stále povoleny, protože nic takového v jiných softwarových odvětvích neexistuje."
Ještě větší prioritou Cryteku je ale zvýšit prodeje své Crysis série na PC. Crysis 2 byla ostatně podle statistik nejvíc pirátěnou hrou roku 2011. Pirátsky si ji stálo téměř 4 miliony lidí.
"Na jednu stranu nás to těší, na druhou stranu je to hodně nepříjemné," říká Hojengaard. "Přicházíte o spoustu výdělků. Očividně existuje spousta lidí, kteří si chtějí naši hru zahrát, ale odmítají za ní zaplatit, což není moc příjemné."
"Těší nás ale, že jsou lidé ochotní stahovat 10 GB soubory, protože se jim ta hra líbí. S Crysis 3 se tomu chceme vyhnout, protože i když se nám podaří konvertovat 25 procent pirátů na platící zákazníky, hned máte o milion víc prodaných kusů."
Jak toho ale chce Crytek docílit? To Rasmus Hojengaard netuší a museli bychom se prý zeptat někoho povolanějšího.