Crytek: Ani příští konzole se nevyrovnají nabušeným PC
Crysis 3 prý na nich vypadá lépe než chystané next-gen hry.
Ve snaze o přihřátí si polívčičky s Crysis 3, což Cevat Yerli činí snad každý týden a stále mu nedocházejí nosná témata, která mu všichni ochotně ocitují, přišla opět řada na srovnání PC s budoucími konzolemi. Crysis na nadupaném PC prý vypadá lépe než ještě neoznámené next-gen hry, o čemž by mohl něco vědět díky vývoji jejich Ryse.
Sice by nás mnohem více zajímalo, jak moc se budou zítra graficky lišit plné verze Crysis 3 na standardním PC a současných PS3/X360, ale šéf Cryteku už má ohledně příští generace konzolí dopředu jasno:
"Aniž bych porušoval nějaká embarga, mohu konstatovat, že v hrubém výkonu se čistě z cenové perspektivy prostě nikdy nemohou těm nejnadupanějším PC vyrovnat. I když to vezeme podle odběru elektrické energie," řekl Eurogameru.
Jak vysvětluje, není možné vzít PC hardware v celkové hodnotě 2000-3000 dolarů (50 tisíc korun) a zabalit ho do konzole za, řekněme, 500 dolarů (10 tisíc - příklad). Konzole pochopitelně nikdy nebudou stát 2000 dolarů, protože by si je téměř nikdo nekoupil, takže jejich vnitřnosti nemohou pádit takovou rychlostí jako nejmodernější PC děla.
Jiná důležitá věc, co však už Cevat Yerli v této souvislosti nezmínil, je vždy zaručeně stejná HW konfigurace každé konzole, díky čemuž lze na ně vývoj her lépe optimalizovat a ušít jim vše na míru. Zatímco u PC existují miliony rozličných konfigurací a ne každé studio si může dovolit nebo nechce investovat do high-end verze hry pro pár vyvolených, nehledě na nutnost brát ohledy na slabší stroje, což konzole z principu netrápí.
Čímž se dostáváme zpět na začátek a to propagaci Crysis 3, které nadprůměrně výkonná PC zaměstnat a zužitkovat dokáže, narozdíl od řady jiných titulů.