Skip to main content

Crysis 3 je mistrovské dílo, tvrdí Crytek a zná viníka nižších hodnocení

Vývoj stál třikrát více než u prvního dílu.

Přestože Crysis 3 sedí po druhý týden na čele britské hitparády prodejnosti, jeho tvůrce Cevat Yerli je frustrován. Svůj hněv míří na recenzenty, kteří se opovážili dát hře nižší hodnocení než předchůdcům. Podle Metacritic má Crysis 3 na PC průměrné hodnocení 78%, dvojka měla 86% a jednička 91%.

"Crysis 3 je mistrovské dílo. Jde o lepší hru než dvojka i jednička, ať to vezmete z kteréhokoli aspektu, technicky, kreativně i vyprávěním," argumentuje šéf německého Cryteku ve vyjádření pro Gamasutru, proč je to podle něj neoprávněné.

Dá se s ním i celkem souhlasit, ačkoli mu chybí trocha sebereflexe. Už od ohlášení všichni ví, že trojce chybí originalita, když do New Yorku jste se už jednou podívali a když nanosuit není převratem jako v tropické jedničce, na svou dobu revoluční hře.

Cevat Yerli nižší hodnocení Crysis 3 dopředu očekával, protože si udělal průzkum, z nějž dvacet pokračování zavedených sérií dostalo v druhém či třetím dílu nižší známky než minule. Přesně o tomto tématu jsme se bavili i v posledním podcastu.

"Důvodem je únava ze staré generace konzolí, kdy prodej her stagnuje a lidé by raději něco radikálnějšího, než jim osm let staré konzole mohou nabídnout," má vývojář jasno o viníkovi. První díl Crysis si prý lidé více pamatují, protože měl větší dopad na herní scénu, ačkoli šlo dle něj o horší hru než nástupci.

Crytek se tak potácí v začarovaném kruhu. Kdyby neudělal verzi pro konzole a hra byla jen na PC, nemohl by si u Crysis 3 dovolit vysoký rozpočet 45 milionů eur (přes miliardu korun), trojnásobně vyšší než u jedničky. A staré konzole je prý dost limitovaly.

Zajímavé jinak je, že hra běžela i na Wii U a klidně pro něj mohla vyjít, ale EA se nedokázali dohodnout s Nintendem na obchodních podmínkách spolupráce, takže musela být zrušena, jelikož Crytek nevlastní vydavatelská práva pro tutu platformu.

Read this next