Skip to main content

Crysis 2 pro konzole bylo nevyhnutelné

Crytek objasnil, proč skončil s exkluzivitou.

Jednou z velkých zpráv na E3, neprávem přehlíženou, bylo oznámení společnosti Crytek, že se pracuje na Crysis 2 a že pokračování graficky revoluční PC hry bude k dostání také na konzolích Xbox 360 a Playstation 3. Bude to vůbec první hra od Cryteku, která se přesune také na konzole. A jak říká ředitel společnosti, tento krok byl prostě nevyhnutelný.

"Nejde jenom o otázku peněz," vysvětlil Cevat Yerli v rozhovoru pro Gamespot. "Samozřejmě, musíme mít na výplaty a chceme si dobře žít, ale to je jen jedna stránka naší práce. K tomuhle kroku nás donutili známí, kamarádi, bratranci, synové, všichni, kteří se nás pořád ptali - proč neuděláte něco na konzole? Už nás to prostě trošku štvalo. Poslední tři nebo čtyři roky pořád dokola - proč neděláte i něco na konzole? Prostě bylo nutné vytvořit Crysis 2 i na ně."

Přesto Cevat Yerli tvrdí, že by se k tomuto kroku nerozhodli, pokud by si mysleli, že technická stránka konzolí jejich hry neustojí. Na posledním Game Developers Conference ukázali technologické demo jejich nejnovějšího CryEngine 3, který všechny přesvědčil, že ho Xbox 360 a Playstation 3 rozběhnou. Videa byla stejně hezká, jako Crysis na PC. Jenom to rozlišení bylo nejspíš o něco menší, než co zvládnou na PC nejnovější grafické karty. "Dva nebo tři roky jsme prováděli technický výzkum a vývoj pro konzole, až potom jsme začali na Crysis 2 pracovat. Museli jsme provést malé technické revoluce, než jsme byli spokojení s výsledky."

Zajímavé je také, jak Cevat Yerli srovnává PC exkluzivitu s filmovým světem. "Je to jako když natočíte film, ale neobjeví se ve dvou tisícovkách kin. Místo toho se dostane jen do šesti stovek kin a vůbec se nepromítá v Evropě. Do her dáváme svou kreativní duši, něco v těch hrách necháváme a když existují skupiny hráčů, kteří prostě nemají možnost to, co jsme vytvořili hrát, je to velice frustrující."

Read this next