Crysis 2 otestuje možnosti PS3 a X360
Pokračování hry využije hardware naplno.
Poměrně nízká prodejní čísla jedničky Crysis firmu Crytek definitivně přesvědčilo. Pokud chcete na nějakém AAA titulu pořádně vydělat, musí být multiplatformní. Protože se Crysis prodávalo jen pro PC, prodejní čísla nebyla příliš vysoká a tak se stalo nevyhnutelné. V Crytek vyvinuli nový engine zvaný CryENGINE 3, který je schopen běžet jak na PC, tak i na Xbox 360 a Playstation 3 a další díl Crysis už bude na všech konzolích nové generace, stejně tak i na PC. Jak je to ale možné, když by měla mít dvojka Crysis ještě lepší grafiku než jednička a v době vydání jedničky tvůrci říkali, že takovou grafiku prostě na konzole nikdo nebude schopný dát? Jak tvrdí ředitel Cryteku Cevat Yerli, Crysis 2 vyždíme všechno, co obě konzole umí.
"PS3 i X360 poběží na maximum svého výkonu. Vizuálně mezi nimi nebude rozdíl, jedna z těchto konzolí má lepší grafiku, druhá zase procesor, ale ve výsledku jsou si dost podobné. Rozdíl bude jedině mezi konzolemi a PC verzí hry. Ta PC verze bude pořád vypadat mnohem lépe, bude mít vyšší rozlišení i lepší efekty," říká Cevat Yerli. Reagoval také na nepříliš staré prohlášení lidí ze Sony, kteří říkali, že bude ještě nějakou dobu trvat, než se objeví někdo, kdo plně využije výpočetního potenciálu Playstation 3. Z toho důvodu, aby konzole vydržela alespoň deset let a hry na ní pořád byly lepší a lepší. "Když jsme testovali vývojové nástroje PS3, zjistili jsme, že jsme co do výkonu u Crysis 2 na naprosté hranici procesoru i grafiky. Už zbývá jen maličký ždibeček. Víc na téhle konzoli už prostě udělat nelze."