Skip to main content

Crysis 2

Newyorská předváděčka se jen hemžila novinkami.

Kde jinde než v New Yorku představili EA novinářům, včetně zástupce Eurogameru, svoji sci-fi akci Crysis 2, zasazenou právě do této americké metropole. Ačkoliv začátek předváděčky vycházel z úrovně, které se věnovalo už naše starší preview, nakonec jsme se dozvěděli leccos nového.

Hned v úvodu třeba tolik, že příběh hry napsal renomovaný spisovatel sci-fi Richard Morgan (autor knih Altered Carbon nebo Broken Angels) jako svoji malou videoherní premiéru. EA vysvětlili, že Morgan do hry přidal různá morální dilemata, z mimozemské invaze udělal politickou záležitost a z hlavního centra dění, tedy New Yorku zdemolovaného tak trochu jako po 11. září, se prý ve hře stane skoro samostatná postava. Ačkoliv o konkrétních událostech ve hře zaznělo minimum, Morgan během svého vystoupení prozradil, že bezpečností síly Crynet tentokrát nebudou jednoznačnými protivníky a že čas od času se s vámi možná dokonce spojí, budete-li mít společného nepřítele.

Kam se na tohle hrabe Usáma?

Touhle dobou jste jistě všichni viděli nedávný trailer, ve kterém hrdina stojí na zničením newyorském náměstí Times Square. Tím také předváděčka začala: nad hlavami postavě proletělo několik vrtulníků a mimozemšťané, schovávající se v troskách, po nich okamžitě začali střílet. V tu chvíli se předvádějící v roli hlavního hrdiny Nomada chopil ovladače, na svém obleku Nanosuit si zapnul Power a hned přeskočil ze střechy jednoho mrakodrapu na druhý, kde se schovávalo několik žoldáků PMC.

Podobně jako v původní hře můžete i zde v módu Power nepřátele chytnout pod krkem a hodit ho z výšky, což je v případě mrakodrapů zvlášť efektní. Díky novým vlastnostem obleku Nanosuit na tohle potěšení ale dojde i ve chvílích, kdy už budete spěchat za svým dalším protivníkem a přepínat módy.

Jak to? Z prvního Crysis sice zůstaly módy Strength, Stealth a Power, ale nově je lze různě míchat a propojovat i s novým módem Vision. Ten připomíná používání dalekohledu a při jeho použití také na obrazovce uvidíte všechny důležité taktické informace o rozmístění nepřátel, jejich počtu apod. Zásadní rozdlí pak spočívá v tom, že Strength a Stealth nyní fungují jako tzv. "základ" vašeho obleku. "Představte si to jako výběr mezi tím, zda chcete hrát jako Predátor nebo obrněný tank," glosovali to EA k pobavení přítomných.

Všechno vám to tady rozstřílím!

Při volbě Stealth se budete moci neviděně pohybovat po mapě, zatímco Strength využijete při bojích. Příklad: zapnutím Stealth a Vision najednou snadno získáte přehled o tom, jak jsou rozmístění jednotliví protivníci, a pokud by šlo do tuhého, jednoduše Vision nahradíte za Power mód, s jehož pomocí se pak dáte do sprintu a začnete skákat, abyste utekli protivníkovi. Pokud by to nestačilo, zapnutý mód Stealth půjde nahradít právě oním Strength a pak už budete naprosto připraveni k souboji. Power a Vision budou ve druhém díle zkrátka fungovat jako jakési přídavné síly, které půjde zapnout zároveň s těmi hlavními.

Během hry se navíc oblek Nanosuit dočká několika vylepšení a úprav, až se skoro nabízí varianta, že se Crytek nechal inspirovat oblíbenými perky ze série Modern Warfare.