Crysis 2
Newyorská předváděčka se jen hemžila novinkami.
Kde jinde než v New Yorku představili EA novinářům, včetně zástupce Eurogameru, svoji sci-fi akci Crysis 2, zasazenou právě do této americké metropole. Ačkoliv začátek předváděčky vycházel z úrovně, které se věnovalo už naše starší preview, nakonec jsme se dozvěděli leccos nového.
Hned v úvodu třeba tolik, že příběh hry napsal renomovaný spisovatel sci-fi Richard Morgan (autor knih Altered Carbon nebo Broken Angels) jako svoji malou videoherní premiéru. EA vysvětlili, že Morgan do hry přidal různá morální dilemata, z mimozemské invaze udělal politickou záležitost a z hlavního centra dění, tedy New Yorku zdemolovaného tak trochu jako po 11. září, se prý ve hře stane skoro samostatná postava. Ačkoliv o konkrétních událostech ve hře zaznělo minimum, Morgan během svého vystoupení prozradil, že bezpečností síly Crynet tentokrát nebudou jednoznačnými protivníky a že čas od času se s vámi možná dokonce spojí, budete-li mít společného nepřítele.
Touhle dobou jste jistě všichni viděli nedávný trailer, ve kterém hrdina stojí na zničením newyorském náměstí Times Square. Tím také předváděčka začala: nad hlavami postavě proletělo několik vrtulníků a mimozemšťané, schovávající se v troskách, po nich okamžitě začali střílet. V tu chvíli se předvádějící v roli hlavního hrdiny Nomada chopil ovladače, na svém obleku Nanosuit si zapnul Power a hned přeskočil ze střechy jednoho mrakodrapu na druhý, kde se schovávalo několik žoldáků PMC.
Podobně jako v původní hře můžete i zde v módu Power nepřátele chytnout pod krkem a hodit ho z výšky, což je v případě mrakodrapů zvlášť efektní. Díky novým vlastnostem obleku Nanosuit na tohle potěšení ale dojde i ve chvílích, kdy už budete spěchat za svým dalším protivníkem a přepínat módy.
Jak to? Z prvního Crysis sice zůstaly módy Strength, Stealth a Power, ale nově je lze různě míchat a propojovat i s novým módem Vision. Ten připomíná používání dalekohledu a při jeho použití také na obrazovce uvidíte všechny důležité taktické informace o rozmístění nepřátel, jejich počtu apod. Zásadní rozdlí pak spočívá v tom, že Strength a Stealth nyní fungují jako tzv. "základ" vašeho obleku. "Představte si to jako výběr mezi tím, zda chcete hrát jako Predátor nebo obrněný tank," glosovali to EA k pobavení přítomných.
Při volbě Stealth se budete moci neviděně pohybovat po mapě, zatímco Strength využijete při bojích. Příklad: zapnutím Stealth a Vision najednou snadno získáte přehled o tom, jak jsou rozmístění jednotliví protivníci, a pokud by šlo do tuhého, jednoduše Vision nahradíte za Power mód, s jehož pomocí se pak dáte do sprintu a začnete skákat, abyste utekli protivníkovi. Pokud by to nestačilo, zapnutý mód Stealth půjde nahradít právě oním Strength a pak už budete naprosto připraveni k souboji. Power a Vision budou ve druhém díle zkrátka fungovat jako jakési přídavné síly, které půjde zapnout zároveň s těmi hlavními.
Během hry se navíc oblek Nanosuit dočká několika vylepšení a úprav, až se skoro nabízí varianta, že se Crytek nechal inspirovat oblíbenými perky ze série Modern Warfare.