Crysis 1 měl být na konzole od začátku
Ale nestíhalo by se.
Na serveru MyCrysis.com se objevil zajímavý rozhovor s designérem Stenem Hueblerem z Cryteku, který prozradil pár zajímavostí k chystanému portu prvního Crysis na konzole X360 a PS3.
V rozhovoru prozradil, že už během designu mysleli na to, že by mohl být Crysis také na konzole, ale během vývoje zjistili, že by jim to trvalo příliš mnoho času, takže se kompletně zaměřili raději na PC verzi.
"Levely se pak staly dost obrovské, takže jsem měl pochyby, že by se někdy mohl Crysis na konzolích objevit," říká Sten Huebler. "Bál jsem se, že pro konzolovou verzi bychom museli úrovně v Crysis dost předělat, některé možná i rozdělit do několika map. Naštěstí to nebylo potřeba, naši programátoři udělali opravdová kouzla."
Hodně o konzolích se v Cryteku naučili zejména když pracovali na Crysis 2, a když přepisovali CryEngine pro X360 a PS3. Na předělávce dělá primárně britské studio v Nottinghamu, které má s konzolemi hodně zkušeností. Vydali na ně například titul TimeSplitters.
Sten Huebler také vysvětluje, proč konzolová předělávka trvala tak dlouho. "Spousta systémů a částí architektury byla psána primárně pro PC a musela být změněna pro prostředí konzolí. To trvá nějakou dobu." To byl právě ten moment, kdy se rozhodli nechat konzolovou verzi u ledu a zaměřit se při vývoji jen na PC. "Vrátit se k tomu nás napadlo hned po vydání Crysis 2."
Aby hra běžela na konzolích dobře, museli hodně komprimovat textury ve hře. "Museli jsme celkově přeorganizovat distribuci paměti v našem enginu, abychom získali větší streamovací buffer, což bylo pro naše velké levely extrémně důležité."