Na jakém principu bude fungovat Total War: Arena?
Hra zdarma bude mnohem akčnější.
Creative Assembly na GDC oznámili, že pracují na hře Total War: Arena, což bude free-to-play multiplayerový spinoff klasické herní série. Nikdo moc ale nevěděl, jak to bude všechno fungovat, což už vývojáři vysvětlili.
Total War: Arena bude obsahovat bitvy 10 na 10, kde bude každý hráč ovládat jenom tři jednotky. Což je dost podobné jako u jiných her ve stylu MOBA League of Legends nebo DOTA 2. Hlavní designér James Russell a multiplayerový designér Gabor Beressy ale tvrdí, že hrát se bude Total War: Arena trochu jinak.
"Nejde o MOBA hru (massively online battle arena - pozn. red)," prozradil Eurogameru Beressy. "Nejde o klon DOTA. Jak se definuje MOBA hra? Pokud jenom tak, že jde o multiplayerový souboj v aréně, tak ano, potom do této skupiny Arena patří, ale rozhodně nebudete jako v DOTA stavit věžičky a podobně."
Říkají, že tato hra vznikla, protože vždycky chtěli vytvořit onlajnovku ve stylu Total War. "V normálním Total War máte dvacet základních jednotek, tady máte tři, takže si můžeme detailněji pohrát s ovládáním těchto jednotek. Máme mnohem akčněji orientovaný design."
Pořád ale bude Arena obsahovat taktické aspekty své série. "Pořád jde o masivní bitvy s taktickým rozestavěním jednotek. Všechno, co je na Total War zábavné, tu zůstává." Prý také všechno, co přidávají, bude založeno na realitě. Chtějí, abyste se cítili jako válečný velitel na bojišti a nehodlají přidávat fantasy prvky jako v jiných MOBA hrách.
Hratelné jednotky budou většinou nejvýznamnější vojenští velitelé z historie, takže uvidíte bojovníky z různých časových období utkávat se mezi sebou. Na začátku budou jednotky založené na různých dávných kulturách jako Řekové nebo Římané. V Total War: Arena se tak mohou v budoucnosti utkat proti sobě král hunské říše Attila a Čingischán.
A co bude součástí mikrotransakcí? Prý různé akcelerace - tedy rychlejší vylepšování vašich jednotek. "Bojujete v bitvě a pak odměny za tu bitvu používáte na upravování a vylepšování svých jednotek, které si pak berete do další bitvy. Když zaplatíte, budete mít možnost vylepšovat rychleji."
To znamená, že většina obsahu by měla být zdarma pro všechny a většina placených věcí budou pouze urychlovače.