Crackdown 3 spotřebuje výkon až dvaceti Xbox One
I rychlejší připojení + singl bude jiný.
Včerejší technologické demo xboxové exkluzivity Crackdown 3 považují mnozí za to nejzajímavější, co letos na Gamescomu viděli. A jak už to tak bývá, je s ním spojeno několik, nikoli nepodstatných háčků, na které v původní prezentaci jaksi nezbyl čas. Vlastně to budou dvě hry v jedné.
Předně, vše, co jsme viděli s realisticky bořícím se městě, kde se dá 100 procent budov zničit, bude logicky určeno jen pro online multiplayer. V něm budou dle zjištění VideoGameru ostatně úplně jiné mapy než v singlu, kde má být destrukce daleko omezenější, což může být pro někoho zklamáním. Tato menší zničitelnost v singlu prý souvisí i s tím, že vaším posláním je město zachránit, nikoli totálně zdemolovat jako v MP.
Nicméně pozitivem je, že kompletní offline hraní příběhu (nezávislého na cloudu) bude vůbec podporováno, což je od jindy přísného Microsoftu docela vstřícný krok. Nezapomněl ani na průchod kooperativně až ve čtyřech lidech jako v minulém dílu. Velikost mapy v kampani má být podobná jako v původním Crackdown.
Zadruhé, mulťák Crackdown 3 s výpočty na dálku přes cloud bude vyžadovat čtyřikrát rychlejší internetové připojení než běžné MP střílečky. Tvůrci hovoří o optimalizaci hry pro konektivitu mezi 2 a 4 megabity, takový je aspoň jejich dnešní cíl.
Dle slov Microsoftu pro DigitalSpy dokáže hra z cloudu využít výkon až celkem dvaceti konzolí Xbox One. Při obvyklé herní situaci si však vystačí jen s menším výkonem na dálku - při třech hráčích to prý bylo 13 využitých konzolí, a při pádu jednoho věžáku si hra sáhla jen na pět vzdálených Xboxů One. V současnosti mulťák podporuje ze zjevných důvodů maximálně pouze čtyři účastníky.
Simulace realistické fyziky v Crackdown 3 jinak neslouží pouze pro ohromení či zábavu, nýbrž může se stát součástí vaší strategie. Když víte, že protivník stojí za zdí, stačí ji něčím silnějším prostřelit a rozbít, než abyste zeď museli obcházet. Jindy pod někým sundáte barák, na kterém stojí, aby se stal snazším cílem. O herních režimech se zatím nemluví, ale bude to něco hlubšího než obyčejný deathmatch.
Vydání se plánuje na podzim 2016, přičemž MP betatest proběhne příští léto. A Microsoft může spokojeně pokyvovat, když se ho novináři ptají, jestli technologie Crackdown 3 dělá z Xbox One dosud nejvýkonnější konzoli všech dob. Jsme na moc zvědavi na finální výsledek...