The Conduit 2
Ještě více emzáků ve variabilnější akci.
„Víte, řeknu to asi takhle: první Conduit byl solidní hrou. Ale při jeho vývoji jsme strávili spoustu času tvorbou enginu…“ odmlčel se při Eurogamerem absolvované E3 prezentaci na chvíli producent hry Josh Olsson. Aby vzápětí navázal, „takže teď, když už máme technologii hotovou z jedničky, se můžeme zaměřit na vytvoření ve skutečnosti i dobré hry.“ Upřímnost i sebereflexe se cení a Conduit 2 navíc vypadá tuze slibně.
„Příběh začíná přesně tam, kde skončila jednička,“ vyprávěl Josh o dějovém zasazení pokračování úspěšné střílečky od High Voltage Games vyráběné opět exkluzivně pro Wii. Úvod hry se tedy nese v duchu probírání se z transportu conduitem, protože Michael Ford, hlavní protagonista obou dílů, se zničehonic objevil na obří ropné plošině kus od Bermudského trojúhelníku. A opět s emzáky všude kolem. „Conduit 2 vás vezme do více lokací než jednička, která se omezovala na Washington DC a nebyl to úplně dobrý nápad,“ komentoval dění na obrazovce Josh, „a také bude více sci-fi. Více se zaměříme na vetřelce, jejich chování, technologie i životní prostředí.“
Bez dalšího zdržování se producent Josh, hrající za Michaela Forda, vydal vstříc neznámému v deštivé noci a brzy začal ze své pistolky střílet po prvních mimozemských nepřátelích. „Nakonec se nám podařilo zakomponovat podporu Wii Motion Plus, takže ovládání by teď mělo být přesnější i pohodlnější. Když sjedete kurzorem z obrazovky, obraz nezačne blbnout a kurzor zůstane na kraji televize tam, kde jste záběr opustili. Navíc takhle budete moci i nadále střílet,“ vysvětloval Josh výhody nové technologie.
A jak se Conduit 2 vlastně hraje? E3 demo bylo rozhodně nadějnou ochutnávkou mnohem bohatší a variabilnější akce. I v krátké ukázce měl hrající Josh jednou na výběr z dvojice možných cest a když došlo na přestřelky, hned jsem si všímal vylepšeních oproti jedničce. Michael teď umí třeba převracet stoly pro získání obrany a může sbírat kterékoliv padlé zbraně. Nepřátelé při hraní vypadali „živěji“, totiž že před soubojem se spolu třeba bavili, něco hráli, mluvili na komunikátoru, a tudíž nešlo jen o anonymní pixelové loutky. Nebo to je tedy aspoň záměr autorů.
Navíc mimozemská AI prošla výraznou změnou a „budou se nyní chovat na základě toho, kterou zbraň nesou. Alien s brokovnicí se po vás nekompromisně vrhne, ale jeho kámoš s pistolí raději sečká za úkrytem,“ vysvětloval Josh. K tomu navíc sliboval i vybalancovanější obtížnost a neměli bychom se proto již setkávat s nelogicky uspořádanými super-lehkými, super-těžkými a pak zase super-lehkými pasážemi jako v originále.
Konec dema symbolizoval souboj s jedním z „opravdových velkých bossů, kterých ve hře budeme mít pět, a tento se jmenuje Leviathan,“ líčil Josh a pustil se do bitky proti obřímu vodnímu monstru, které oblézalo kus ropné plošiny, ničilo klíčové součásti a Josh jej musel zbušit dříve, než zdevastovalo celý kus stavení. Klíčem k úspěchu se stalo osedlávání kolem rozmístěných stacionárních kulometů a pálení do slabých chapadlových článků Leviathana, aby jej nakonec mohl chytit několika harpunami a finálně zabít.
„Při vývoji musíme konstantně brát v potaz, že děláme hru na Wii a co do grafiky je třeba, abychom byli opatrní. Nemůžeme proto servírovat souboje stejného atmosférického kalibru jako Crysis, ale snažíme se, co to jde,“ komentoval Josh na poměry Wii přeci jen velmi dobře vypadající utkání s bossem.
V Conduit 2 se ovšem věci budou dít i když zrovna nebudete střílet emzáky. Konkrétně Josh mluvil o upgradované Atlantis, která bude fungovat jako hub a klidné centrum pro vstup do vedlejších misí. Také zde budete moci nakupovat zbraně či skinny pro singleplayer i multiplayer, vylepšovat kvéry (najdete-li při hraní misí speciální plánky) a k tomu jen dodám, že Conduit 2 bude mít mnohem bohatší editor pro tvorbu vašeho herního alter-ega.
V multiplayeru to pochopitelně oceníte především, ale tam také narazíte na řadu důležitějších novinek. Zmínku si rozhodně zaslouží nový mód Team Invasion, ne nepodobný třeba Horde z Gears of War 2, kde se bráníte proti návalům nepřátel; ať už sólo nebo s kamarády. Těch bude moci být maximálně trojice, dohromady tedy dávající čtyři hráče najednou a to jak v kooperativním režimu, tak nepřátelském a to jak online, tak ve split-screenu. „K tomu všemu ještě budeme podporovat nový Nintendo Rivals systém nebo Wii Speak,“ chlubil se Josh.
Conduit 2 se tedy jeví jako po všech stránkách našlapané pokračování first-person akce jen pro Wii. Už to samo o sobě z něj dělá atraktivní hru (kolik dobrých FPSek na Wii znáte?), ale vývojáři z High Voltage Games mě na E3 skutečně přesvědčili o tom, že Conduit 2 bude variabilnější, záživnější a chytřejší než jednička, a že zase bude po dlouhé době pořádně co na Wii střílet.