Skip to main content

Command & Conquer 4

Po patnácti letech mění zažité RTS principy.

Prezentace C&C4 s nedávno oznámeným podtitulem Tiberian Twilight se odehrávala v potemnělé místnůstce v srdci Business části zabrané EA. Vévodil jí obří plakát s logem hry a téměř magicky vypadající čtyřkou, která však v této sérií znamená konečnou. Senior Producer Mike Glosecki, který dříve pracoval jako tester u společností Virgin Interactive a Westwood Studios (o žádného nováčka tedy nejde), už dopředu vyloučil jakékoliv případné pokračování této ságy. Rozhodně se ale podle něj nezavírají vrátka, co se týče jiných her s podtitulem C&C. Samozřejmě, že o případném pokračování C&C: Generals strategicky mlčel a raději nám promítnul již dávno zveřejněný trailer.

V něm se Kane vydává na velitelství GDI, aby této frakci nabídnul spojenectví. Jak už to tak bývá, Kane nemá úplně čisté svědomí, o čemž svědčí především lišácký úsměv od ucha k uchu. O jeho pravých důvodech se tudíž dozvíme až v průběhu samotné kampaně. Během ní se ale tato aliance vinou radikálních složek GDI a NOD brzy rozpadne. Obdobně si musíme počkat na oznámení dalších stran konfliktu či návratu Scrinů na scénu. Tedy pokud k něčemu takovému vůbec dojde. Bohužel celá prezentace ukazovala velmi ranou fázi hry a některé informace bych rozhodně nebral dogmaticky.

Mike Glosecki rovněž hned na úvod objasnil nutnost neustálého připojení na internet, jak při hře v singleplayeru tak samozřejmě multiplayeru: „Skutečně to nemá vůbec nic společného s protipirátskou ochrannou. Jde o to, že SP a MP je spojen skrze kariéru, kde každý hráč získává zkušeností body, čímž se mu odemykají nové jednotky a další vylepšení. Zkrátka tyto informace o postupu hráče je nutné neustále sbírat a připisovat na jeho virtuální účet. A rovněž nevylučujeme možnost kontrolovat, zda hráč nebude cheatovat.“ Osobně příliš nevěřím tomu, že toto opatření nemá co dočinění s piráty (minimálně jako vedlejší efekt), ale jinak tento přístup kvituji, protože doba se naštěstí pohnula takovým směrem, že časově neomezené internetové připojení již není problém pořídit i v nejzapadlejších koutech republiky.

Nejvíce jsem však byl zvědavý na nové budování základy, která se tentokrát smrsknula do jediného pohyblivého kolosu, což jsem už při oznámení hry považoval za jednu z nejzásadnějších změn v patnáctileté historii série. Mike Glosecki mi sice nebyl přesně schopný odpovědět, proč zrovna teď, když je vidět, že starý koncept se hráčům stále ještě neokoukal, ale bohužel jsem se dočkal trochu vyhýbavé odpovědi, že celá hra se zkrátka vyvíjí a tohle jim přišlo jako dobrý nápad.

A jak to vlastně celé bude fungovat? Tento kolos (Crawler) obdržíte na začátku hry s tím, že už v sobě bude obsahovat kasárna, továrnu na tanky apod. a to vždy pouze po jednom exempláři. Vyrábění jednotek prý bude dostatečně rychlé a nebude potřeba stavět více továren. Posily bude rovněž možné uschovávat uvnitř této přenosné budovy a vypustit je až když bude potřeba.

Crawler navíc bude svým způsobem nesmrtelný a pokud o něj přijedete, na startovním místě opět spadne z nebes a zabije všechny okolní jednotky. Tato vlastnost se bude týkat jak SP tak dokonce MP se zhruba jednominutovým čekáním. Jak je tohle možné? MP režimy se totiž již nebudou točit okolo známého „najdi a znič“, ale budou se plnit nejrůznější úkoly a zničení protivníka nebude v žádném případě podmínkou pro vítězství. Prozatím Mike Glesecki potvrdil pouze režim zajímaní kontrolních bodů a víc odmítal prozradit. Nedostal jsem z něj ani informace, jestli se některý z režimů bude podobat těm z multiplayeru X360 verze Tiberium Wars.

Další z velkých změn v posledním díle série o záhadném minerálním prvku bude rozdělení jednotek do tří tříd, podobně jak je tomu například u World in Conflict. Samozřejmě s tím rozdílem, že všechny třídy budou více méně vzájemně nezávislé. Hlavní odlišnosti budou zejména co se týče složení jednotek, kdy obranná třída bude disponovat například bunkry, útočná zase nějakými obřími stroji a podpůrná dostane do vínku letectvo, opravárenské jednotky a jako jediná super zbraně. Navíc vybrat si mezi nimi budete moci při každém respawnu Crawlera a podle potřeby měnit strategii. Bohužel v tom případě přijdete o všechny jednotky z cizí skupiny, které vám zůstaly na bitevní ploše. Široké možnosti využití tohoto principu tří skupin v multiplayeru snad není potřeba zdůrazňovat.