Codemasters vymáhají peníze po vyhozených zaměstnancích
Práce v herním byznysu není žádná legrace.
Přáli jste si pracovat v herním byznysu? Chtěli jste se živit tím, že budete vytvářet nové hry? Tohle je další z mnoha důkazů, že to není žádná sranda.
Studio Guildford, které pro Codemasters pracovalo na nepovedeném Bodycountu, bylo zrušeno a zaměstnanci byli vyhozeni už krátce po vydání hry. Což se děje celkem často. Zaměstnanci z toho neměli příliš radost, protože spousta z nich nedostala proplacené přesčasy.
Jeden z vývojářů Semi Essessi o celé záležitosti dokonce napsal na svůj blog. "Měl jsem alespoň 400 hodin přesčasů během 8 měsíců. A to jsem k té hře přišel až před jejím dokončením, někteří na ní pracovali po dobu tří let. Codemasters nám všem odmítli přesčasy proplatit a pak jsme dostali padáka," píše.
Před Vánoci ovšem zaměstnanci obdrželi část z požadovaných peněz z přesčasů. Jenže pak se ozvalo Codemasters, že šlo o účetní omyl a peníze musí urychleně vrátit. "Ty peníze jsem už utratil, protože jsem musel splatit dluhy, které jsem si nadělal během roku, z nichž většina byla kvůli stěhování, abych mohl pro studio pracovat," píše na svém blogu Essessi. Dodává, že mu napsali, že pokud nevrátí peníze do určitého data, pošlou ho k soudu a vyhlásí jeho osobní bankrot. Semi Essessi se teď chystá na soudní proces a na blogu všechno uveřejnil, protože věří, že je v právu.
Z čehož v Codemasters samozřejmě nemají příliš radost, zejména když se pak člověk podívá do diskuze, kde jsou desítky jejich bývalých zaměstnanců s podobnými zkušenostmi.