Skip to main content

Co zaznělo v českém streamu Kingdom Come

Aktuální stav vývoje a vyjádření k prodlevám i češtině.

Domácí studio Warhorse koncem minulého týdne uspořádalo polooficiální vysílání o Kingdom Come Deliverance (Alza.cz) na platformě Twitch.tv. Na rozdíl od toho minulého, hodinového E3 dema bylo tentokrát vše v češtině.

PR manažer Tobi a designér questů nejprve pohovořili o své každodenní práci a pak se věnovali aktuálnímu stavu vývoje dlouho odkládané středověké RPG simulace:

"Jsme v nějakém stavu, který ještě budeme samozřejmě vylaďovat, ale hra by měla být tak nějak kompletní. Už to nebude jako ta beta, kde byl vystřižen kus mapy a některé věci nefungovaly úplně dobře. Teď do hry zapojueme dialogové animace a jiné věci, které hru oživí možná více, než některé jiné velké vlastnosti."

Stále však prý zbývá hromada práce, takového toho leštění, šperkování a balancování, zkrátka optimalizace. Veškerá oddělení Warhorse, ať už jde o designéry či 2D/3D grafiky, si teď šperkují to, co dělali a snaží se to zlepšit. Například aby hra fungovala rychleji či animace byly hezčí.

"Hra nám už běží plynule na PC, PS4 i X1," uvedl Tobi i s odkazem na E3, kde prezentovali verzi pro konzoli Sony.

Jinak zopakoval, že do Kickstarteru začátkem 2014 se dělaly pouze prototypy, až teprve poté se vývoj rozjel naplno i díky náboru více zaměstnanců. Takže pokud hra skutečně vyjde toho slíbeného 13. února 2018, bude to v podstatě na den po čtyřech letech vývoje (ve streamu bylo mylně uvedeno, že šlo jen o tři roky, což by zase nebylo tak dlouho).

Ten všeobecný pocit, že se Kingdom Come vleče, je prý dán právě tím principem Kickstarteru a výběrem peněz na budoucí financování. Oproti tomu jiné hry od velkých výrobců typu Bethesda bývají běžně oznamovány až třeba půl roku před vydáním, kdy se rozjede jejich marketing teprve v době, kdy už jsou víceméně hotovy, vysvětlil rozdíl PR manažer Warhorse, který dodal:

"Uvědomujeme si, že někomu se nelíbí, že hru ukazujeme teprve v alfě, která není ideální. Ale na druhou stranu se snažíme světu ukázat, na čem děláme a že hra existuje." Díky tomu získali i zpětnou vazbu za pomoci dotazníků pro komunitu na oficiálních fórech, ať už jde třeba o ukecanost či obtížnost hry.

Co se týče českých titulků v konzolových verzích Kingdom Come, nic by jim prý nemělo bránit a jsou ve hře přítomny - závisí vždy jen na lokalizačním nastavení celé konzole. Pokud by tedy např. v systému PS4 byla celkově zapnutelná čeština (jako že spíš není), pak byste hráli s přeloženými titulky, a naopak.

Read this next