Co přesně Vávra ukáže ze svého RPG na konferenci GDS?
Dodatečné info o předpokládané návštěvě, vstupném a streamu.
Vlastní zpráva - V návaznosti na nedávno zveřejněný program pražské konference GDS 2012 pro herní vývojáře jsme se zeptali organizátora Honzy Jirkovského na další podrobnosti, které s 10. ročníkem přespříští víkend (7.-9.12.) bezprostředně souvisí.
Letos očekává účast 250-320 lidí. Pro srovnání, na loňský ročník dorazilo 264 návštěvníků, včetně novinářů a přednášejících. Někteří se pozastavovali nad výší vstupného, ale je vhodné si uvědomit, že jde o konferenci především pro profesionály v oboru (tvůrce her), nikoli pro laickou veřejnost nebo koncové hráče/uživatele. Jirkovský má pravdu, že podobné akce v rámci IT nebo grafiky se pohybují v řádu pár tisíc korun za víkend, takže ve srovnání s nimi je GDS naopak spíš levné.
Některá plánovaná vystoupení však hráče zajímat určitě budou, třeba to od Dana Vávry z Warhorse Studios. Tam pár desítek tvůrců kutí zpočátku kvůli kritice Skyrimu vysmívaný a stále oficiálně neohlášený husitský titul v otevřeném světě a s komplikovanými RPG prvky, z nějž prý byl Crytek nadšený díky modifikaci licencovaného CryEngine 3.
"Měl by ukázat něco z grafiky, levelů a enginu. Mám to od něj potvrzené, nebudou to přímo screenshoty, ale modely a scény ze hry ano. Oficiální odhalení a media boom ale na GDS nechystá," prozradil Eurogameru organizátor.
Bude nejen kvůli tomu existovat nějaký stream z konference na webu nebo nahrávka později? Na to se nám od Honzy Jirkovského dostalo zamítavé odpovědi. Důvodem jsou jiné priority v rozpočtu, jako např. upřednostnění dalšího programu a hostů, než ty samé prostředky vynakládat na nákladnou realizaci živého přenosu.
Více o GDS 2012 v Národní technické knihovně v Dejvicích najdete na oficiální stránce.