Skip to main content

Co říká tvůrce God of War na nadšené recenze?

Měl pochybnosti + rozbalování sběratelky.

Cory Barlog, šéf tvůrců God of War (Alza.cz), je v těchto dnech na roztrhání. Šetří proto čas tím, že podobně jako Dan Vávra poskytuje rozhovory během jízdy někam v autě.

YouTuberovi SkillUp tak mohl aktuálně prozradit, co říká na včerejší, chválou oplývající recenze nejen u nás, nýbrž všude ve světě. Jde totiž o suverénně nejlépe hodnocenou novou značku pro PlayStation, s průměrem 94% na Metacritic.

"Když vypršelo embargo, byl jsem zrovna na akci v jednom obchodě, tak jsem spěchal do hotelu, protože je mým rituálem, že chci být při čtení recenzí sám. Byl to pro mě zvláštní, velmi emocionální moment, více než jsem čekal, protože mě to hodně dostalo. Z deseti minut videa, které jsem se pokusil natočit coby reakci, jsem dobrých osm minut bulel, kdy mi nefungovaly smysly, jak jsem byl neuvěřitelně hrdý na výsledek i na náš tým. Šlo o dokončení velmi dlouhých a složitých pěti let vývoje," přiznal Barlog.

S jeho týmem o známkách zatím moc nemluvil, protože byla v Americe zrovna půlnoc, jen prý dostal pár emailů a SMSek. S pomocníky z jeho produkce si založili skupinový chat a sdíleli tam vzrušení.

Watch on YouTube

Vývojáři ve studiu to prý oslavili jen kafem a zmrzlinou, zatímco donekonečna obnovovali Metacritic. Nejlepší reakcí podle Barloga měl jeden jejich australský spolupracovník, který se zasloužil o bojové scénáře ve hře, ale je notorickým skeptikem, i teď po nadšených recenzích v magazínech.

A jak by Barlog definoval ingredience, které mu zajistily úspěch? "Pochybnosti zabíjejí více snů než obavy. Tato fráze to definuje lépe než cokoli jiného, protože pro kreativce v kterékoli branži platí, že pochybnosti vám zabraňují v riskování a lepším výsledkům."

YouTuber prý potkal tvůrce před nějakým časem, řekl mu svůj názor, že udělal báječnou hru a on mu jen odpověděl, že si tím není jistý a že se teprve uvidí. Přesto musel podporovat celý tým, aby projektu věřil, i když on sám o všem nebyl skálopevně přesvědčen, např. o té kameře, která zabírá celou hru na jediný záběr: "V polovině vývoje, kdy se vše sypalo, nestíhali jsme termíny a nezvládali kameru v některých scénách, pokládal jsem si otázku, co to sakra děláme. Budu vážně tím člověkem, který slavnou sérii God of War pošle ke dnu? Toho jsem se nejvíce bál, protože by to byl konec mé kariéry, nechtěl jsem být chlapíkem, který podělal to, co založil David Jaffe."

A co bude Cory Barlog dělat dál? Potřebuje si vzít dlouhou dovolenou, kdy úplně zmizí ze světa, minimálně na měsíc, spíš na dva, dokud se nezačne nudit. Chce strávit čas se synem a manželkou, aby napravil to, co asi částečně rozbil během fanatické práce na hře. Pak by rád vytvořil něco vlastního, co je stoprocentně z jeho hlavy, ale uvidí se, jestli k tomu dokáže přesvědčit Sony.

Níže se ještě mrkněte na rozbalování sběratelké edice God of War:

Read this next