Skip to main content

Jaké je PhysX v dnes vydaném Batman: Arkham City PC?

Co vše umí a jak si nastavit grafiku? + další trailer

Už ve starším porovnávacím traileru se zapnutým a vypnutým PhysX bylo patrné, o kolik věcí přijdou lidé na PC s grafickými kartami, jež tuto technologii nemají. Server PhysXinfo.com teď vydal podstatně detailnější článek, kde se podíval, co všechno má dnes vydaná PC verze Batman: Arkham City navíc.

Vedle toho se nově objevil další trailer o přednostech verze hry na GeForce GTX a vizuálních rozdílech oproti verzi hry na grafických kartách ATI:

This article contained embedded media which can no longer be displayed.

V Batman: Arkham City je na grafických kartách NVIDIA jako u jiných her možné upravit úroveň PhysX technologie pomocí tří nastavení ve spouštěči hry: PhysX Off znamená, že budou všechny efekty vypnuté a používat se bude pouze standardní CPU fyzika (jako ragdoll).

Normal akceleruje fyziku částic (úlomky, kouř a pára) a zničitelné prostředí. Ve hře se to projeví například tím, že úlomky z rozbitých objektů v prostředí jako ze židlí, váz a dalších budou interaktivní. Patrné je toto nastavení také při proskakování skleněnými tabulkami.

High pak obsahuje všechny efekty z Normal a navíc akceleraci oblečení. Zde je asi nejvíce patrné realistické plápolání pláště Batmana, ale také dynamicky se chovající papír (plakáty, lístky a podobně). Právě druhá věc je dost markantní ve scéně s poletujícími bankovkami v trezoru, kterou můžete vidět ve videích.

Ačkoliv má v současnosti Batman: Arkham City problémy s DirectX 11, jakmile vydá Rocksteady patch a všechno bude fungovat, spojení PhysX a DX11 se dá využít v PC verzi hry také na efekt nazvaný tesselation. Jak vypadá hra s různými druhy tohoto efektu se můžete podívat zde:

Tesselation ale už požaduje po grafické kartě pořádný výkon. Abyste dosáhli průměrného framerate 40 - 55 snímků za sekundu a minimální 35 snímků za sekundu, nastavit byste si měli podle vaší grafické karty toto:

GTX 590 - 1980x1080 - detail: Very High - PhysX: High - DX11: High - FXAA: High - Ambient Occlusion: On

GTX 580 - 1980x1080 - detail: Very High - PhysX: High - DX11: Normal - FXAA: High - Ambient Occlusion: On

GTX 570 - 1980x1080 - detail: High - PhysX: High - DX11: Normal - FXAA: Medium - Ambient Occlusion: Off

GTX 560 Ti - 1980x1080 - detail: High - PhysX: Normal - DX11: Off - FXAA: Low - Ambient Occlusion: Off

GTX 560 Ti - 1680x1050 - detail: High - PhysX: Normal - DX11: Off - FXAA: Low - Ambient Occlusion: Off

Read this next