Co obnáší provoz World of Warcraft?
Například 1.3 petabytů úložného místa.
Producenti tolik úspěšného MMORPG - Frank Pearce a J. Allen Brack, na Game Developers Conference pořádané v americkém Austinu aktuálně odhalili něco zajímavých statistik, souvisejících právě s provozem World of Warcraft.
Hra běží na 20,000 počítačových systémů, kde využívá 1.3 petabytů (tisíc terabytů, resp. milion gigabytů) úložného místa a 75,000 CPU jader. Navíc vyžaduje ještě schopnosti více než 4,600 lidí pro svůj chod.
Pěkně vysoká čísla však padají i dále, např. je tu info o 5,5 milionu řádcích herních kódu. Nebo o dvou milionech slov textu. O 1,5 milionu art assetů. O 70,000 kouzlech. O 40,000 přítomných NPC. Či o 7,650 questech.
Stranou pozornosti by nemělo zůstat ani úsilí testerů, kteří zde, od startu World of Warcraft z před téměř pěti let, objevily 180,000 bugů!:o) Pokud se o tomhle herním fenoménu chcete dozvědět víc, zkuste nahlédnout na naše dřívější téma - Jak vznikal World of Warcraft (první díl & druhý díl).