Co hráčům nejčastěji vadí na The Last of Us 2? Analýza uživatelských recenzí
Přesně, jak se předpokládalo.
Dalo by se to snadno smést ze stolu se závěrem, že přeci jde o nesnášenlivou kampań, o níž jsme psali včera. Ale v rámci spravedlnosti to učinit nelze, protože mezi review-bombingem se občas nachází i nějaké hodnotné, validní názory s argumenty napsanými až po zahrání, nikoli jen jako reakce na dřívější události před vydáním.
Někdo si dal tu práci a na Redditu (thx Filip Klazar za tip) provedl analýzu uživatelských recenzí The Last of Us 2. Jako vzorek mu posloužily asi tři stovky příspěvků na Metacritic.
Vzešlo z ní, že zdaleka nejčastěji přispěvovatelům vadí celkový příběh hry. S tím souvisí problém vnímají postavy a jejich charakteristiky. Konkrétnější to bohužel nebylo, takže zde nelze rozeznat, zda se jen nereaguje na únik příběhu.
Častým tématem v uživatelských recenzích je pak vynucené propojení hry s politikou, ideologií a filozofií, kam se patrně řadí to LGBT.
Samotná hratelnost vadila jen málo lidem, stejně jako její repetitivnost či vychvalování v recenzích v médiích. Ještě méně zmínek bylo o technických chybách či falešné propagaci, čímž se zřejmě myslí častý výskyt Joela nebo zamlčení důležité role jedné jiné postavy.
Naopak téměř nikdo neřešil to, jak Sony nakládá s kritikou na YouTube, chybějící multiplayer, znovuhratelnost, grafiku, zvuk a hudbu, takže tyto oblasti zvládli Naughty Dog i podle haterů na jedničku.