Skip to main content

Co hráčům nejčastěji vadí na The Last of Us 2? Analýza uživatelských recenzí

Přesně, jak se předpokládalo.

Dalo by se to snadno smést ze stolu se závěrem, že přeci jde o nesnášenlivou kampań, o níž jsme psali včera. Ale v rámci spravedlnosti to učinit nelze, protože mezi review-bombingem se občas nachází i nějaké hodnotné, validní názory s argumenty napsanými až po zahrání, nikoli jen jako reakce na dřívější události před vydáním.

Někdo si dal tu práci a na Redditu (thx Filip Klazar za tip) provedl analýzu uživatelských recenzí The Last of Us 2. Jako vzorek mu posloužily asi tři stovky příspěvků na Metacritic.

Vzešlo z ní, že zdaleka nejčastěji přispěvovatelům vadí celkový příběh hry. S tím souvisí problém vnímají postavy a jejich charakteristiky. Konkrétnější to bohužel nebylo, takže zde nelze rozeznat, zda se jen nereaguje na únik příběhu.

Častým tématem v uživatelských recenzích je pak vynucené propojení hry s politikou, ideologií a filozofií, kam se patrně řadí to LGBT.

Samotná hratelnost vadila jen málo lidem, stejně jako její repetitivnost či vychvalování v recenzích v médiích. Ještě méně zmínek bylo o technických chybách či falešné propagaci, čímž se zřejmě myslí častý výskyt Joela nebo zamlčení důležité role jedné jiné postavy.

Naopak téměř nikdo neřešil to, jak Sony nakládá s kritikou na YouTube, chybějící multiplayer, znovuhratelnost, grafiku, zvuk a hudbu, takže tyto oblasti zvládli Naughty Dog i podle haterů na jedničku.

Read this next