Přání a tužby hráčů do Mass Effect 3
Dopis BioWare: co vylepšit a co vyškrtnout?
Server IGN dal dohromady pěkný seznam věcí, které by do Mass Effectu 3 perfektně sedly a také věcí, kterých by se měl tým v BioWare podle nich raději vyvarovat. Mass Effect 3 zatím sice není oficiálně oznámený a tvůrci stále mlčí, ale podle dřívějších spekulací je jasné, že hra má být oznámena koncem tohoto týdne.
Z věcí, které by mělo BioWare přidat, jsou na prvním místě určitě vesmírné souboje. Loď Normandy byla podle IGN v prvních dvou dílech v tomto směru trestuhodně nevyužita. Ovládat tak Normandy v nějaké adrenalinové bitvě ve vesmíru, byť by to byla jen chvilka, by do třetího dílu sedlo.
Rozhodnutí BioWare zeštíhlit nalézání věcí (lootování) do druhého dílu spoustu hráčů nepotěšilo a proto by bylo dobré, kdyby ve trojce bylo lootování zpátky. Klidně se zachováním vylepšování zbraní a brnění z druhého dílu.
Zapracovat by se mělo prý i na hře za hodného – hráč měl v roli Renegade více zajímavějších a zábavnějších možností, než ve hře za Paragona. Nabídnout oběma stranám výrazně jiný bojový styl? Na straně Paragona stealth a omračování, na straně Renegade akční Rambo styl?
Dotáhnout do konce by se dle IGN měly i důsledky, které zapříčinily činy hráče v předchozích dílech. Události a rozhodnutí, jež se z prvního dílu promítly do dvojky, byly dobré, ale nijak zásadní. Všechna bývalá rozhodnutí Sheparda by si ve trojce zasloužila extrémní změny, ne jen kousíčky sem a tam.
Poslední věcí, která by se do hry měla přidat, nebo spíše vrátit, jsou vozidla. Mako v jedničce sice nebylo nejlepší, ale mít po boku nějaké vozítko, které by si mohli hráči třeba i vylepšovat, by prozkoumávání planet přidalo šťávu.
V Mass Effect 3 pak IGN nechce vidět multiplayer, protože celá série je zatím o hráči coby ústředním hrdinovi a multiplayerové masy hráčů s lasery by ten pocit zkazily. Stejně tak se příliš nelíbil ani lineární soubojový systém ve druhém díle – do trojky by to chtělo více otevřených bojišť a více možností, než jen z bodu A do bodu B.
Zapracovat by se mělo také na nahrávání a místo statických nahrávacích obrazovek by se prý měly vrátit proklínané jízdy výtahem z prvního dílu. Hráč během nich mohl alespoň něco sledovat a poslouchat hrdiny mluvit nebo poslouchat zprávy. Pořád je to lepší možnost, než nehybná obrazovka „Loading...".
A konečně by se BioWare měli zbavit minihry, ve které hráč skenoval a těžil suroviny z různých planet. Buď sběr suroviny zakomponovat do soubojů, nebo zásadně redesignovat onu minihru.
Jestli si BioWare vezmou z těchto návrhů inspiraci a jak bude Mass Effect 3 vůbec vypadat, je zatím ve hvězdách. Celý článek si můžete přečíst na IGN.