GTA kontury v Red Dead: Redemption
Western v nevídaně otevřeném světě.
Pokračování hry Red Dead Revolver, na němž v Rockstaru začali pracovat už v roce 2004, má nabídnout bezprecedentně otevřený svět na způsob GTA, běžící na RAGE enginu. Tvůrci se přitom tváří, že ambiciózní projekt Red Dead: Redemption je takové jejich San Andreas 2, snad jen, že bude ještě výrazně větší!
Podobně jako v původním San Andreas tu na vás mají čekat tři hlavní centra dění. Mexiko, dole na jihu, se spoustou písku a náhorních plošin. Nebezpečný jihozápad s městečky plnými desperátů. A severovýchod s borovicovými lesy a spoustou sněhu. A mezi tímhle vším pak celá řada herních překvapení a nečekaných setkání.
Red Dead: Redemption má běžet bez loadingových prodlev (!), kterým tady ale určitě bude dělat náhončího postupná industrializace měst a technologický rozvoj, naznačující úsvit dvacátého století. Čekají vás též dynamické změny počasí, divočina se čtyřmi desítkami různých typů zvířeny s různými typy chování. A také situace jak vystřižené z klasických westernů. Počínaje záchranou polonahé dívky, která byla ovšem jenom vějičkou, aby se do vás následně pustila tlupa psanců. A konče možností odchytit si a následně zkrotit divokého mustanga, pročež seznáte, že tento je mnohem rychlejší než domestikované koně.
Akční pasáže - časté střelecké souboje, mají být řešené na způsob viděný již v GTA IV, tedy s nutným krytím se za různými objekty. Samozřejmě, že můžete čekat řadu vylepšení - oproti GTA IV schématu, ale také omezení, vyplývajících z vlastností tehdejších zbraní. Za pozornost stojí ještě plánovaný online multiplayer a skutečnost, že stále ještě nebylo potvrzeno přesné datum vydání. I když se nahlas mluví o konci tohoto roku a platformách PS3 a X360.