Co čekat v DOTA 2 od Valve?
Co změní? Stihnou letošek? A videa.
Zatímco Blizzard dnes oznámil vydání StarCraft 2 DOTA modu až na období okolo Heart of the Swarm (odhadem tak léto 2012), Valve mají se svou variací na to samé náskok i díky angažování tvůrce originálu IceFroga. Na Gamescomu pořádají turnaj v jejich DOTA 2 - kompetitivním fantasy RTS/RPG viděném shora, které staví na principech Defense of the Ancient modu pro Warcraft III a nebýt jednodušší grafiky i rubání větších týmů plnících hlavní úkol, leckdo by si ho klidně mohl splést s Diablem.
"Předělali jsme rozhraní pro příjemnější zahajování zápasů, vytvořili nový herní svět a časem odhalíme další hratelné hrdiny. Jinak však nevidíme důvod, proč bychom měli něco z principů původního DOTA modu měnit, když byly tak dobře vymyšleny," řekl IGN projektový manažer Erik Johnson z Valve. Ano, to je ten, kterého si můžete pamatovat z práce na Half-Life, když ještě neměly přednost jiné projekty.
Způsob placení za hraní zatím není rozhodnutý. Bude se odvozovat až dle toho, co se těm desítkám milionů hráčů originálu na DOTA 2 nejvíce zalíbí a za co budou ochotni dát peníze. Přísun nového obsahu má být zajištěn po dobu několika let po vydání, jako se tomu dělo u původní DOTA hraném na všech progamingových soutěžích.
Ptáte se, kdy se dočkáte? "Byl bych velmi překvapen, pokud bychom s DOTA 2 nebyli hotovi o dost dříve než koncem roku 2012," uklidnil Gabe Newell, který je znám svým špatným odhadem termínů. Jenže hned dodává, že toho ještě ve hře hodně zbývá dodělat a také rozjet pořádný betatest, tudíž slibované Vánoce 2011 nejsou ani zdaleka jisté a spíš bychom si tipli odklad.
Na IGN se můžete podívat na několik čerstvých videí přímo z DOTA 2, o němž se jinak více dočtete v loňském oznámení.