Skip to main content

Co vše by se muselo stát, aby vzniklo Half-Life 3

Gabe Newell ho v podstatě vyloučil.

Bájemi opředená hra, po které touží miliony fanoušků, se s největší pravděpodobností konat nebude. Šéf Valve v podcastu GameSlice vysvětlil, proč nemají moc chuť se vracet do starých kolejí.

"Jediným důvodem, proč bychom šli zpět do minulosti a udělali klasický typ hry jako Half-Life 3, by bylo, pokud by větší skupina zaměstnanců ve Valve něco takového chtěla a měla pro to opravdu pádné důvody," řekl Gabe Newell.

Problém je však podle něj v tom, že při hypotetickém vývoji Half-Life 3 by museli ignorovat všechno, co se naučili při zrodu Portal 2 a při vypuštění multiplayerových updatů. Když toto vše do rozhodování zohlední, šlo by dle Newella o špatnou volbu.

Neupřesnil, co tím vlastně myslí, ale zdá se, že s Portal 2 měli nějakou velmi špatnou zkušenost, možná s nízkými prodeji, které nakopl až mulťák? Nebo že by se jim neosvědčilo převádění singleplayerových her do jiného typu zážitku, když teď chtějí kutit jen online tituly?

Valve se prý musejí posunovat vpřed, ne dozadu, což ale dle Newella nemusí nutně znamenat to, čeho se lidé obávají - tedy že by HL3 nikdy nebylo.

Už začátkem roku šéf Valve pro list The Washington Post prohlásil, že kdysi byli singleplayerovým studiem, které by mohlo slavit úspěch i s pouhým chrlením jednoho pokračování Half-Life za druhým. Ale řekli této možnosti ne a naplno se pustili do multiplayerových zážitků, což bylo v době, kdy ještě žádná taková výdělečná hra neexistovala.

"Klíčem k úspěchu je zaměřit se na oblasti, kam se přesunuli zákaznící. I naši zaměstnanci si uvědomili, že být dobrým designérem levelů do Half-Life už v dnešní době není tak cenné jako umět navrhnout sociální zážitky do multiplayerových her," objasnil jejich uvažování Newell. Přiznal také, že původně mnozí ve Valve považovali Steam za velmi špatný nápad, ale nechtěli bránit části zaměstnanců, aby ho ve volném čase připravovali, protože, jak si říkali, byl to jen jejich promrhaný čas. A kde dnes Steam je...

Read this next