Co bude dál se sérií Dishonored? "Odpočívá"
+ budoucnost u Arkane.
Není to tak černočerný scénář, jak se mnozí obávali po ne úplně úžasných prodejích dvojky a posledního rozšíření Death of the Outsider z loňského září, ale zároveň ani nic extra pozitivního ohledně trojky.
O budoucím osudu oblíbené stealth série Dishonored (Alza.cz) promluvil na QuakeConu hlavní designér studia Arkane:
"Dishonored v tuto chvíli odpočívá. Zatím nemohu říct, co s ním dál podnikneme, možné je cokoli. Nevím, jestli bude pokračovat (v Dishonored 3) v totožném duchu jako u prvních dvou dílů, tedy jako čistý, vtahující simulátor".
Ricardo Bare pro kolegy z VG247 naznačil, že filozofie jejich studia se však do budoucna nezmění, i nadále budou orientováni na vytváření hlubokých světů a příběhového vyprávění. Pořád budou vymýšlet místa jako Dunwall či Talos 1 z Prey, protože lokality jsou prý stejně důležité jako postavy:
"Zůstaneme věrní improvizované hratelnosti, kdy dáme hráčům spoustu skvělých schopností či nástrojů a řekneme mu, ať si nějak sám poradí, ať je kreativní, protože je to ostatně jen jeho zážitek. A stále to bude v pohledu z vlastních očí, ač nevylučujeme ani vyzkoušení něčeho nového."
Jinými slovy, Dishonored 3 podle té samé formulky jako minule už spíš nečekejte. Patrně dojde k úpravě typického konceptu a designu her od Arkane, aby nalákal více kupujících než jen hardcore publikum, i aby to lépe vyhovovalo moderním trendům.
Bare dále utrousil, že mohou udělat i něco jako zrušené The Crossing, tedy hladký mix singlu a mulťáku, což ale prý někdy může škodit zážitku, pokud to je příliš nucené. Tyhle pokusy jsou také prý velmi vysilující a náročné pro vývojářský tým. Nyní se branže ubírá prý trochu jiným směrem - zaměřuje se více na komunitu, věci, které dávají vaší hře širší možnosti, sdílení uživatelského obsahu atd.