Skip to main content

Cíle herní divize Sony pro letošní rok

Na co se chce lídr trhu zaměřit?

V roce 2015 chceme prodat ještě více kusů PlayStation 4 než vloni. Prohlásil to Andrew House, prezident Sony Computer Entertainment, v aktuálním rozhovoru pro japonský deník Nikkei Shimbun. Ale jak toho chce dosáhnout a na co se hodlá soustředit?

Předně exkluzivními first-party hrami, které prý letos naplno využijí vysoký výkon PS4. Jmenoval trojici The Order 1886, Bloodborne a Uncharted 4.

Dále se chce Sony zaměřit na vylepšení jejích služeb, např. aby brzy spuštěná PlayStation Now zpřístupnila hry na vícero různých zařízeních. Nedávno oznámená podpora chytrých televizí od Samsungu (kde budou streamované hry z cloudu běžet v aplikaci i bez konzole - jen si musíte přikoupit ovladač) má být prvním krokem tohoto druhu pro rozšíření publika.

Co hardcore hráči asi neuslyší rádi, je snaha o "vylepšení lineupu her pro příležitostné hráče, které si užije celá rodina".

Řeč se nemohla nestočit na nedávné DDoS útoky: House je označil za velkou hrozbu pro celý trh s obsahem a přestože si je vědom, že jim ze 100 procent nejde zabránit, slíbil v tomto směru investovat, aby snížil šanci na opakování výpadku.

Jinak si pochvaloval, že PS4 předhonila za úvodní rok PS2, které se tehdy prodalo 10,6 milionu kusů, ale na trhu panovala úplně jiná situace. V Japonsku prý šly prodeje, jak Sony předpokládala, v Americe splnila cíle navzdory posílení konkurenční konzole po propagačních akcích a snížení ceny. A konečně v Evropě prý poptávka po PS4 převyšovala nabídku, i když zdvojnásobili výrobu.

Read this next