Chystá Google vlastní herní streamování Yeti, konkurenci PS4/X1?
Promluvilo o tom pět lidí.
Protože Google rád rozjíždí nové iniciativy, které zase bez ostychu záhy opustí, když nesplní vytyčené cíle, je potřeba to brát s velkou rezervou. Navíc ani nejde zatím o nic oficiálního, pouze drby, které kolegové z Kotaku zaslechli od pěti různých zdrojů, patrně během pivních dýchánků po E3.
Google má prý chystat svou herní konzoli, přímou konkurenci PlayStation a Xboxu. Nebude to však v první fázi hardware, nýbrž jen streamovací služba. Až později by se z toho mohl stát hardware, společně s agresivní akvizicí herních studií či dohod o exkluzivitě.
Na březnové Game Developers Conference i na letošním E3 měly prý proběhnout nějaká jednání s velkými výrobci her, zda by měli zájem o takové streamované řešení zastřešené Googlem. Má se údajně jmenovat Yeti.
Výhody? Má již postavená datová centra po celém světě, takže by většinou neměl být problém s odezvou a připojením, což je pro streamování zásadní, byť stále existuje spousta oblastí světa, kde je prostě tak pomalý internet, že by tam měli smůlu, typicky střední část a venkov USA.
Dále se mluví o údajném propojení s YouTube, takže když byste se v některé hře zasekli, nemuseli byste jako dosud sahat po mobilu a hledání návodu či průchodu ve formě videa, nýbrž platforma by vám sama inteligentně napověděla a v okně ukázala, jak něco máte správně vyřešit pro dostání se dál.
Lákadlem streamovaného hraní je, že je přístupné širokému publiku i se starými, low-endovými PC, na nichž by takto šlo hrát třeba Zaklínače 3 v internetovém prohlížeči Chrome, protože výpočty provádí vzdálené servery Google. Ten prý vidí potenciál právě v tom, že by se takto ke hrám dostalo mnohem větší publikum než doposud, což by následně dovolilo větší investice do vývoje her.
Určitou indicií, že by se v tomto směru mohlo něco dít, je zaměstnání Phila Harrisona v Googlu, herního veterána a dlouholetého ředitele v Sony i Microsoftu. Na druhou stranu tady jsou fiaska typu OnLive, které se s tím samým nedokázala prosadit. Ani PlayStation Now od Sony není dosud žádnou výhrou, podobně jako velké plány Amazonu, které se dosud nezhmotnily a nebyl schopen vydat jedinou hru navzdory masivním investicím do vlastního enginu a vlastních studií.
Nicméně že je ve streamování her budoucnost, naznačil už šéf UbiSoftu, Yves Guillemot, který mu věští velkou budoucnost a to, že časem úplně nahradí stávající herní konzole. Není náhoda, že jak Microsoft, tak EA nyní kutí vlastní technologie pro streamování, typicky velkých AAA her do mobilních zařízení. Obě firmy na E3 veřejně oznámily, že pracují na něčem velkém, co však ještě není připraveno k představení a zavedení do praxe.