Chris Taylor o žánru RTS
Filosofoval nad inovací a pochválil Blizzard.
Šéf a zakladatel Gas Powered Games, pomalu legendární herní vývojář Chris Taylor, se Eurogameru svěřil se svými obavami o budoucnost real-time strategií. Podle něj se herní studia příliš vehementně snaží o to, aby tenhle veskrze soběstačný žánr nějakým způsobem nutně překopali.
"V herní branži lze za poslední roky vystopovat zoufalou snahu o to, najít pro real-time strategie nové místo," řekl Taylor v rozhovoru s Eurogamerem. "V důsledku toho vznikají nejrůznější variace [na zavedené koncepty], byť mi občas připadají, jako kdyby se někdo snažil autu přidělat páté kolo."
Taylor přitom není výhradně skeptický. "Možná, že to auto opravdu můžeme udělat pohodlnější, snad můžeme usilovat o to, aby za jízdy tolik nehlučelo nebo nespotřebovalo tolik paliva," uvažuje Taylor alegoricky. Na toto téma prý svým vývojářům napsal interní esej, rozvíjející úvahu o tom, že vynucená inovace za každou cenu ve skutečnosti hrám nepomáhá.
Co tedy Taylor považuje za ideální obměnu žánru lze vystopovat třeba ze změn, které jeho Gas Powered Games chystají v blížící se sci-fi RTS Supreme Commander 2: strategický zoom, experimentální jednotky atp. Zkrátka "abychom žánr real-time strategií mírně revitalizovali, posunuli ho kupředu a přitom neztratili kontinuitu - a aby naše hra bavila každého, kdo miloval Dunu 2, Command & Conquer, Total Annihilation nebo Starcraft," řekl Taylor.
Mimochodem, právě Blizzard označuje vývojář za jednu z mála firem, která se zavedených konceptů drží a pozitivně s nimi pracuje. "Pro Blizzard je to ale dvojsečná sekyra, protože inovaci ntně potřebují - jenže pak hrozí, že jejich korejské publikum ty nové hry přestanou bavit.. podle mě by měli s mírnou inovací udělat třeba Warcraft IV, protože tam neriskují tolik [jako u soutěžního a turnajového esa Starcraftu] a nemají tak svázané ruce."