Čeští tvůrci Arma 4 odpověděli, jestli válka na Ukrajině ovlivnila hru
Marek Španěl a další z PC Gaming Show.
Této otázce se v současné situaci nemohli vyhnout a reagovali na ni dle očekávání velmi diplomaticky.
Marek Španěl, CEO největšího českého studia Bohemia Interactive, Ivan Buchta, kreativní ředitel, a Ján Dušek, vedoucí projektu, čelili v rozhovoru pro PC Gaming Show dotazu, jestli ruská invaze na Ukrajinu nějak ovlivnila jejich přístup k vývoji Arma 4 a Arma Reforger (tzn. již vydané hře na motivy Studené války - dojmy z Early Access):
"Rozhodně ano, protože je od nás extrémně blízko. Na druhou stranu jsme na všem začali pracovat před mnoha lety, takže jejich směřování už bylo dáno. Vždy přistupujeme ke všem ozbrojeným konfliktům s velkým respektem."
Buchta pak připomněl, že Arma není simulací války, nýbrž zábavním produktem. Aby však vojenské téma uchopili komplexně, chtějí hráče nejen bavit, ale také vzdělat. Narážel tím samozřejmě na spolupráci s Mezinárodním červeným křížem, viz dřívější DLC Laws of War do Arma 3.
Bohemia Interactive si prý uvědomují, že coby tvůrci her Arma mají potenciál, velkou odpovědnost a také důležitou šanci přispět aspoň trochu k dobru věci.
S reakcemi na předběžný přístup k Arma Reforger jsou tvůrci dle svých slov spokojeni, jak od nováčků, tak od stávající komunity. Přenesení všeho na úplně nový engine je prý velká výzva a nikdy nekončící výzva, ale Marek Španěl na těchto hrách pracuje už 25 let, takže to nevzdá:
"Před dvěma lety jsme interně opravdu zápasili s tím, aby to byla pořád ještě Arma, abychom vše dělali naší vlastní cestou namísto kopírování toho, jak k tomu přistupují jiné hry. Nechceme totiž vyrobit to samé co ostatní, nýbrž zůstat unikátní".