Oficiální 3D trailer ke hře World of Warcraft vytvořil český tvůrce Radim Zeifart
Jak dlouho vše trvalo?
Ve čtvrtek 22. září 2022 se fanouškovská komunita kultovní online hry World of Warcraft (WoW) od amerického herního studia Blizzard Entertainment po celém světě dočkala nového oficiálního 3D traileru k nejslavnějšímu rozšíření hry World of Warcraft Classic. Autorem videa s názvem Journey Trailer je talentovaný český tvůrce Radim Zeifart, známý pod přezdívkou Hurricane, který je jedním z členů týmu pražské kreativní produkce NICE!. V ní má na starosti reklamní vizuální efekty (VFX), 3D animace a CGI a ve volném čase se již řadu let jako fanoušek WoW zabývá právě tvorbou (donedávna pouze neoficiálních) 3D trailerů pro tuto hru.
Mladého českého 3D grafika a animátora, jehož neoficiální upoutávky pro WoW se kvalitou mohou směle měřit s produkcí samotného Blizzardu, oslovilo letos na jaře s nabídkou spolupráce na vytvoření oficiální upoutávky pro rozšíření Wrath of the Lich King Classic přímo studio Blizzard Entertainment. Zájem o spolupráci ze strany marketingového oddělení Blizzardu Radima Zeifarta pochopitelně velmi potěšil a byl vlastně i docela logický, protože některá z Radimových předchozích videí mají dokonce více zhlédnutí než ta oficiální. Např. trailer Naxxramas Trailer 2017 má k dnešnímu dni na kontě již přes 4 mil. zhlédnutí, video Black Temple Trailer 2020 pak téměř 3 miliony.
Na výsledek spolupráce, trailer, který má od svého vydání 22. září 2022 již téměř 1 mil. zhlédnutí a sklízí nadšené reakce tisíců fanoušků WoW z celého světa, se můžete podívat zde:
„World of Warcraft je jedna z nejúspěšnějších online her na světě a i já jsem kdysi propadl jejímu kouzlu. Po letech hraní jsem začal experimentovat s různými programy, které umožňovaly extrahovat 3D modely přímo ze hry a používat je na tvorbu videí. Od té chvíle uplynulo 13 let. Za tu dobu jsem vytvořil mnoho vlastních trailerů, postupně zlepšoval své metody a učil se novým věcem,” říká Radim Zeifart.
Práce započaly ve studiu NICE! už v dubnu, a to scénářem a prvními vizuály. Celá výroba videa potom trvala 5 měsíců. Časově nejnáročnější byla přestavba celých částí mapy a světa Northendu ve větších detailech než ve hře samotné. Velké množství detailních modelů bylo nutné od základu předělat a přetexturovat stovky herních prostředků, aby se přiblížily dnešním vizuálním standardům.