Část prvního DLC k Mass Effect 3 je podle všeho na disku
A dokonce jde přepsáním registrů odemknout.
Jste naštvaní, že musíte dát peníze za stahovatelný přídavek From Ashes k Mass Effect 3 s novou postavou, když tento obsah mohl být klidně v základní verzi hry? Inu, jak se ukazuje, také tam částečně je. A když se trošku pohrabete v souborech, jde dokonce docela snadno odemknout.
EA a BioWare přesto tvrdí, že na From Ashes dělal jiný tým a vznikl až poté, co byl Mass Effect 3 dokončen.
EA pro server Game Informer řeklo, že From Ashes je "600 MB velký přídavek s novým obsahem včetně mise na Eden Prime, s novými dialogy a konverzacemi s Javikem, novými animacemi, novou protheanskou zbraní a oblečením pro všechny členy vaší party". Podle nich bylo "vše výše vyjmenované dokončeno, zatímco plná hra už dostávala certifikaci a obsah není na samotném disku".
Jak ovšem ukázalo zajímavé video, stačí přepsat pár souborů a Javik se vám objeví přímo ve hře. Hráči se tedy rozčilují, proč po nich chce EA další peníze za obsah, který měl být už součástí.
Javik jako nová postava je skutečně v Mass Effect 3 zahrnuta a jde odemknout, ale už vám nebudou fungovat jeho nové dialogy, nebudete mít misi na Eden Prime a podobně. Je to ale minimálně důkaz, že se s DLC počítalo od začátku. Jednoduše řečeno - vývojáři nedali do hry všechno, co vytvořili, aby mohli po hráčích požadovat dodatečné peníze.
K celé věci se vyjádřila také bývalá designérka z BioWare Christina Norman. Ta říká, že by si neustále si stěžující hráči neměli hrát na designéry, a že DLC vydané hned v první den je mnohem lepší, než kdyby bylo vydané po roce. "Není žádný důvod vydávat DLC po roce, kdy už jste vaši hru dávno prodali do bazaru. DLC se musí vydávat brzy, třeba hned první den," řekla na Game Developers Conference.
"Přitom hráči o tom DLC nic neví," dodává. "Vědí jenom jeho název. Ale pořád říkají, že je hra nekompletní, je celá zkažená. Herní vývojáři nejsou zloduchové. Alespoň většina není. Chceme vydávat povedené věci, tak nám hráči dejte šanci. Hodnoťte naše hry podle toho, jaké jsou. Přestaňte si hrát na producenty a designéry a říkat nám, jak máme budovat svůj obsah."