Skip to main content

Carmacka štve, že PC je 10x rychlejší

Než konzole, samozřejmě.

John Carmack z id Software řekl, že ho frustruje, když ví, jak je PC hardware mnohonásobně výkonnější než to, co je v současných konzolích. Na druhou stranu dodává, že vývoj her na PS3 a X360 má také své výhody.

Během prezentace na Quakeconu řekl, že mají třeba jeho vývojáři problémy rozchodit Rage na stabilních 60 snímcích za vteřinu. "Extrémně mě frustruje, že PC hardware může být desetkrát výkonnější než současné konzole, ale ve spoustě případů i tam máme problémy, aby PC verze běžela stabilně na 60 snímcích za sekundu stejně jako ta na Xbox 360."

Technicky vysvětloval, že programování na konzole je prostě v tomto směru jednodušší - co se týče úprav kódu.

Velkou výhodou PC verze je ale podle něj debug menu, ve kterém si budou moct hráči Rage upravit do nejmenších detailů, co jen budou chtít včetně kvality textur a podobně. To ovšem na konzolích není možné a hodně to Johna Carmacka štve. "Mrzí mě, že Microsoft a Sony nepovolují připojit si ke konzoli klávesnici a myš a pohrát si v debug menu. I pro nás je to problém, že si v něm při vývoji nemůžeme hrát."

Celá přednáška Johna Carmacka na QuakeConu 2011

Read this next