Carmacka příští generace konzolí moc nevzrušuje
Budoucnost spíš vidí ve virtuální realitě.
Spoluzakladatel id Software a technologický guru John Carmack není bůhvíjak odvařený z nové generace konzolí. Podle něj nepůjde o tak masivní pokrok kupředu, jak si mnozí vysnili, protože to samé, co X720/PS4, již nyní v podstatě nabízejí moderní PC, která jsou desetkrát výkonnější než staré konzole. Řekl to v rozhovoru pro sesterský magazín GamesIndustry.
"Pokud vezmete některou ze současných her, například Halo, nyní v 720p a 30 herzích, a pustíte si ji v 1080p, se 60 snímky za vteřinu a s pokročilými grafickými efekty, máte představu, co čekat od příští generace konzolí a co zabere celý jejich výpočetní výkon. Bude to zhruba to samé, co již známe nyní, jen mnohem hezčí."
Carmack zkrátka tipuje, že PS4/X720 dokaží poskytnout dechberoucí grafický zážitek, něco jako třeba Uncharted 3 ve FullHD, s veškerými dostupnými efekty, dokonalým nasvícením a filtry, ale to že bude všechno. Prý nás to nezarazí do křesla, jako když jsme poprvé viděli 3D a mysleli si, že jde o záběry ze života.
Budoucnost vidí Carmack spíš v něčem, jako bylo pohybové ovládání od Nintenda. Nebo - a teď si samozřejmě musel přihřát svou polívčičku, protože na tom také pracuje - něco jako opravdová virtuální realita.
Jak uvádí GamesRadar, lidé, kteří si Carmackovo řešení virtuální reality nasadili na hlavu headset a vyzkoušeli, prý odcházeli nadšeni. Redukuje totiž prodlevu mezi pohybem vaší hlavy a projevením toho v 3D brýlích, což má dokázat lidský mozek přesvědčit k uvěření, že se pohybuje ve skutečném světě. Na druhou stranu, když po 3D hraní na E3 neštěkl ani pes a od jeho tlačení upustila i minule mohutná propagátorka Sony, těžko říct, jestli to má nějakou šanci na uchycení se.