Carmack: Hry násilí snižují
Hry podle šéfa id dokáží pročistit hlavu.
Podle Johna Carmacka, technologického ředitele id Software a tvůrce legend jako Doom či Quake hry násilí nevyvolávají, právě naopak.
Carmack prý nikdy nebral debaty o násilí ve hrách vážně a svěřil se, že je vždycky viděl jen jako záminku, jak se dostat do debatního pořadu televize CNN a propagovat si tam své vlastní produkty.
“Opravdu si myslím, že pokud vůbec něco, tak existuje víc důkazů o tom, že hry násilí a agresivitu snižují. Na tohle téma taky byly nějaké studie, které dokázaly, že hry dokážou pročistit hlavu. Když se projdete po QuakeConu a porovnáte ty hráče se studenty na vysokoškolských kolejích, tak pravděpodobně najdete mírumilovnější lidi na herní sešlosti,” řekl Carmack v rozhovoru pro Industry Gamers.
Kromě toho, že hry dokáží pročistit hlavu, začaly být podle Carmacka s nástupem prvního Doomu (rok 1993) mnohem větší mainstream, než dřív.
Hry sice nedávno “vyhrály” u hlavního soudu v Kalifornii, ale teď zase dostaly ránu pod pás od norského střelce, který tvrdil, že pro jím způsobený masakr trénval v Modern Warfare 2 (psali jsme zde). Některé norské obchody pak reagovaly stažením násilných her z pultů obchodů.