Capcom: Všechny hry v budoucnu se sociálním zážitkem a monetizací
Vývoj pro nextgen je 8x-10x pracnější než pro starou generaci.
S pro hardcore hráče mírně znepokojivým prohlášením přispěchal Capcom. Podle něj v budoucnu nastane doba, kdy úplně všechny hry budou mít v sobě sociální prvky se zabudovanými mikrotransakcemi pro monetizaci.
Než se začnete děsit, že tomu neuteče třeba příští díl Resident Evil, vyslechněte si, jak to vlastně Japonci myslí.
"Definice sociálních prvků se liší člověk od člověka. Pro někoho to může být mechanismus pro prodej náhodných předmětů do hry, pro někoho jiného to zase budou třeba karetní bitvy proti ostatním hráčům. V Capcomu je chápeme jako umožnění komunikace mezi jednotlivými hráči a z toho pohledu se to dotkne všech her v budoucnu."
Jak zástupce výrobce uvedl v rozhovoru pro firemní stránky, souvisí to i s nástupem nových konzolí, které se zaměřují na online funkce mnohem více než ty minulé. Prý se proto po budoucích hrách bude chtít, aby byly v nějakém směru sociální.
Capcom mimojiné prohlásil, že podle jeho zkušeností je vývoj her na PS4 a Xbox One až 8x-10x náročnější/pracnější než pro starou generaci konzolí. To trochu odporuje názoru ostatních vydavatelů, kteří si naopak většinou pochvalují rychlejší práci díky příbuzné architektuře s PC i s ohledem na složitost PS3. Zvýšená úroveň her prý vyžaduje více člověkohodin než v minulosti.
Chcete-li na závěr slyšet aspoň něco pozitivního, vězte, že nový Panta Rhei engine Capcomu je snadno zkonvertovatelný na kteroukoli jinou platformu, takže ta PS4 exkluzivita Deep Down (nový obrázek s obřím pavoukem níže) může být pouze dočasná.