Skip to main content

Capcom do března 2021: Méně her, více expanze do jiných odvětví

Až moc se mu dařilo.

Japonský vydavatel nás seznámil se svými plány na zbytek fiskálního roku, který končí 31. březnem 2021.

Do té doby hodlá vydat už jen 10 nových verzí (SKU) nějakých her, čili když spekulovaný Resident Evil 8 bude příští zimu cross-gen (PC, PS5, PS4, XSE, X1), tak to je pět verzí, a pak už zbývá jen pět kousků pro nějaké remaky či konverze na Switch. Nebo to může být i deset exkluzivit pro Switch, což je ale nereálné.

Jedná se bohužel o výrazně menší počet premiér oproti předešlým obdobím, např. ve FY19/20 měl 35 verzí her a o rok dříve dokonce 61 verzí her.

Na co se Capcom chce ve zbytku fiskálu zaměřit, je expanze jeho značek do jiných odvětví zábavního průmyslu či jiných oborů. Třeba zfilmování Monster Hunter s herečkou Millou Jovovich, orchestrální koncerty s hudbou ze hry, spolupráce s kavárnami, hry pro mobily pro oslovení příležitostných hráčů, tomatícké příslušenství atd. To vše pak v součtu velmi posílí značku Monster Hunter, ale na pokračování to dle odhadovaného odbytu ve fiskálu nevypadá (28 milionů kusů, z toho 18 milionů starších her a 10 milionů pro nové premiéry z tohoto fiskálu).

Momentálně má firma 2150 zaměstnanců a v uplynulých devíti letech najala 900 nově vystudovaných talentů, což má být svěží vítr do vývoje a zdroj pro budoucí konkurenceschopnost.

Resident Evil 2 Remake se dosud prodalo 6,5 milionu kusů a nedávného Resident Evil 3 Remake už 2,5 milionu kusů. Monster Hunter World je na 15,5 milionu kusů a datadisk Iceborne na 5 milionech.

Watch on YouTube

Read this next