Capcom chce podporovat PC hraní
Jen pobočky musí přesvědčit japonské šéfy.
Viceprezident Capcomu USA Christian Svensson se dal do debaty s uživateli fóra Unity na téma jejich podpory PC hraní. Dozvěděli jsme se tak poměry v této společnosti a že vznik nebo absence PC verzí chystaných titulů Capcomu nemá žádnou souvislost s pirátstvím. Spíš záleží na tom, jak argumentačně kvalitně připraveni přijdou její zaměstnanci na vnitrofiremní schůzky a komu se podaří vecpat PC do předpovědi prodejů.
Jelikož Capcom pochází z Japonska, kde je herní PC trh historicky malý (i když v posledních letech zažívá růst díky onlinovkám), tamní šéfové by PC verze nejraději vůbec neřešili. Naštěstí existují americké a evropské pobočky Capcomu, které na japonskou centrálu tlačí, aby PC verze dělali. U každé nové hry prý požadují její příchod i na PC, v čemž našli zastánce u japonského provozního ředitele, který je nyní tím prvním, kdo se producentů ptá na PC verzi.
"Protože jsme globální společnost, musíme přinášet herní obsah na všechny platformy. Díky expanzi našeho byznysu do Ruska, Číny, Koreje a Brazílie, kde je PC hlavní platformou, se pro nás její význam postupně zvyšuje," řekl Christian Svensson z Capcomu.
Díky tomu bude řada momentálně vyvíjených her i pro osobní počítače - Resident Evil: Operation Racoon City, Dead Rising 2: Off the Record či Super Street Fighter IV. Akční RPG Dragons Dogma v seznamu jmenováno nebylo, ale vzhledem k všemu vyřčenému výše to vypadá nadějně.
"Během let se naši producenti naučili spoustu věcí o herním PC trhu a jak se liší od toho konzolového, takže situace se pro fanoušky Capcomu z řad PC hráčů čím dál více zlepšuje," zakončil viceprezident americké pobočky.