Call of Duty prý nikdy nebylo silnější než teď, ale Battlefield 4 vede v předobjednávkách
Role se obrací: Activision bojují slovy, EA čísly u obchodů.
Pokud by atraktivita prezentace na E3 byla předběžným měřitelem úspěchu, dá se konstatovat, že koncové hráče zaujal více debut multiplayeru v bortící se Šanghaji a stíhačky padající z letadlové lodi pod drtivým útokem než čtyřnohý pomocník a potápění se pod vodní hladinou.
Podle odhadu předobjednávek v USA ke konci června totiž Battlefield 4 (E3 dojmy) prozatím celkově vede nad čísly nasbíranými Call of Duty: Ghosts (vše o hře). Zároveň je nejvíce žádanou hrou existující i pro nextgen, když nad ním se v žebříčku umístilo pouze GTA 5 a za sebou nechal exkluzivity typu Forza Motorsport 4, Killzone: Shadow Fall
Pochopitelně, nemalý vliv na aktuální pořadí může mít prostý fakt, že Battlefield je ohlášen už od konce března, zatímco Call of Duty až od začátku května. Na druhou stranu, pokud by Ghosts bylo takovým trhákem, za jaký se samo považuje, dva měsíce by mu v předobjednávkách měly hravě stačit na překonání úhlavního konkurenta. Akci od DICE/EA hraje do not i to, že na podzim vyjde o týden dříve.
Šéf Activision Publishing při pohledu na situaci usoudil, že to chce nějak reagovat a podpořit titul. Krátce poté proto poskytl rozhovor IGN, v němž sebevědomě tvrdí, že série Call of Duty nikdy nebyla silnější než nyní.
"V současnosti evidujeme vyšší počet hráčů měsíčně i denně, delší dobu strávenou s hrou, více nákupů DLC, více mikrotransakcí i prodaných Season Passů než kdykoli v minulosti. To všechno jsou tvrdá data. I měkčí ukazatele, jako jsou ohlasy ze sociálních sítí nebo počet přehraných videí, jasně ukazují, že hráči si Call of Duty užívají," zeširoka začal Eric Hirschberg svou oslavnou ódu.
Aby mu nemohlo být vytýkáno, že se dívá pouze do minulosti série a nikoli do její budoucnosti, svou pozornost následně obrátil na letošní díl Ghosts. Dle slov šéfa Activision jim nové příběhové zasazení, kdy Amerika není supervelmocí, nýbrž prohrávající stranou konfliktu, otevřelo nové příležitosti v hratelnosti.
"Přijdeme díky tomu v Ghosts se spoustou změn. Po vizuální stránce, s novými nápady v multiplayeru, přizpůsobením postav, dynamickými mapami, příběhem plným emocí a v jiném tónu než dosud. Když to všechno sečtu, vyleze mi z toho, že každým coulem tvoříme vynikající hru a jsem skálopevně přesvědčen, že hráčům dodáme něco výjimečného."
Pokud jste průchod dvěma levely Call of Duty během E3 minuli, mrkněte se na ně zde.