Call of Duty: Ghosts s pastmi a více zničitelným prostředím
Další drobečky do skládanky, oficiální i neoficiální.
Největším překvapením včerejšího večera na slibovaném odhalení Call of Duty: Ghosts bylo to, že se vlastně vůbec nic nového neodhalilo. Nakrmeni až přesyceni nesčetnými úniky, všechny základní informace jsme už věděli dávno dopředu.
Jak o Infinity Ward coby vývojářích, kterým tentokrát nijak nepomáhají lidé ze studia Sledgehamer Games, prý kutící nějaký vlastní nový projekt. Tak o podtitulu Ghosts nebo termínu vydání 5. listopadu 2013.
"Všichni od nás čekali, že se pustíme do Modern Warfare 4, které by z našeho pohledu bylo sázkou na jistotu. Ale nechceme usnout na vavřínech," uvedl výkonný producent Infinity Ward, proč se pustili do nové kapitoly Call of Duty, zasazené do úplně nového světa, příběhu a s novými postavami. Nástup nové generace konzole pro něj značí perfektní příležitost k vybudování podsérie CoD a také ideální šanci pro přijití s novými neokoukanými nápady.
Kromě hraného a jistě drahého teaseru, který měl vypovídat o evoluci maskování válečníků postupem doby - že jsou lidé, kteří nosí masky, aby ochránili sami sebe, ale jsou i tací, kteří nosí masky, aby ochránili nás - se totiž Activision rozhodli k nezvyklému kroku a to nechat kompletní představení hry až na xboxovou konferenci 21. května. Což znamená jediné: znovu něco pečou s Microsoftem, který vyzdvihuje do nebes obrovskou multiplayerovou komunitu CoD, takže bychom se nedivili opětovné časové exkluzivitě pozdějších DLC nebo klidně i něčemu většímu.
Jedinou zajímavostí z tiskové zprávy byla absence zmínky o Wii U verzi, vedle těch potvrzených pro PS3, X360 a PC, což může signalizovat dvě věci. Buď výrobce prozatím odmítá mluvit o ostatních next-gen verzích, aby neuškodil své dohodě s Microsoftem ohledně té xboxové. Nebo prostě sleduje situaci a nechce se mu mrhat prostředky na vývoj speciální konverze, když konzoli od Nintenda stále není tolik rozšířena mezi hráči a když ani Black Ops 2 na Wii U nebylo moc prodávané, navzdory kvalitě této verze.
A teď k novým spekulacím. Ten nový engine sice oficiální ohlášení Activision potvrdilo, ale už k němu neuvedlo nic bližšího, což některé vede k domněnkám, že tento nový engine mohou využívat jen next-gen verze Ghosts, tzn. ty pro PS4 a X720. Avšak zatím to není vůbec jisté, v tiskovce o tom nenajdete ani slovo.
Věrohodnější je uniklý popisek s dalšími podrobnostmi z obchodu ASDA. Podle něj bude hra skutečně zasazena do budoucnosti, jak se šeptalo od zimy, avšak přitom se v ní mají používat současné (tzn. z pohledu budoucnosti staré) zbraně kvůli nějaké "zásadní události v příběhu".
V singleplayeru se prý máme těšit na více zničitelné prostředí než minule, ačkoli netušíme, co si pod tím vybavit a zda se to dynamikou aspoň vyrovná Battlefieldu 3. A konečně v multiplayeru Call of Duty: Ghosts má být novinkou to, že mapy budou více interaktivní a obsáhnou různé pasti (tedy něco, co bylo ve hrách CoD od Treyarchu, ale nikoli v dílech od Infinity Ward). Samozřejmě jde o pouhý popisek na obchodě, ale není důvod mu nevěřit, když to ladí s dřívějšími spekulacemi a když se všechny dosavadní úniky z těchto zdrojů potvrdily.