Vývoj Red Dead Redemption měl být peklo
Bývalý zaměstnanec o Rockstar San Diego.
Zero Dean je bývalý zaměstnanec Rockstar San Diego, který pracoval na budovách v Red Dead Redemption. A na svém blogu popsal, jak taková práce vypadala a co ho až dohnalo k tomu, že podal výpověď (teď už svůj příběh vymazal, ale pořád ho lze nalézt v archivu Google). Ostatně, není první, kdo si kdy stěžoval na příšerné pracovní podmínky v tomto studiu.
Do Rockstar San Diego nastoupil v roce 2007 a hned si všiml, že tahle vývojářská společnost funguje nějak podivně – první den ho nikdo nezaučil do ničeho, dokonce ani nevěděl, kdy může jít na oběd. Uměl pouze s 3D Studio Max, ale zde měl pracovat s Mayou. Měli ho zaučit, ale nikdo mu s ničím nepomohl. A pak si všiml daleko zásadnější věci – v týmech spolu vůbec nikdo nekomunikoval. Nikdo se s nikým neradil, nikdo se s nikým skoro nebavil a šéfové nic takového nepodporovali. Což znamenalo, že někdo třeba udělal nějakou práci na objektech, která se nehodila designérům, takže se musela přepracovávat – kdyby ovšem grafici a designéři komunikovali, nic takového by se nestalo a neztrácel by se čas.
Zero Dean se to dle svých slov snažil změnit, dokonce psal i odvážné dopisy svým nadřízeným, ale moc to nepomohlo. Po roce se dokonce vypracoval na pozici týmového vedoucího, ale když třem svým podřízeným napsal soukromý e-mail, aby se méně dívali na YouTube videa a víc pracovali, ačkoliv „je naše uzávěrka stejně nerealistická", hned si ho šéfové pozvali na kobereček a chtěli ho vyhodit. Očividně totiž sledovali všechny e-maily svých zaměstnanců.
Zero Dean byl nakonec z pozice lídra vyhozen a pracoval jen na svých budovách a alespoň nemusel řešit nic okolo. Jakmile si ovšem jeho šéf přiřkl práci, za kterou mohl Dean, prostě si sbalil věci a odešel.
Již dříve zaměstnanci Rockstar San Diego napsali na internet otevřený dopis o hrozných pracovních podmínkách (12 hodin denně, šest dní v týdnu – což potvrzuje i Zero Dean) a vztazích ve firmě, díky kterým je spousta zaměstnanců v depresi a jeden měl prý dokonce sebevražedné sklony.
Až se člověkovi nechce věřit, jak je možné, že se z Red Dead Redemption nakonec stala tak kvalitní a dobrá hra. Po těch čtyřech letech vývoje...