Bývalý vývojář BioWare říká, že EA preferují monetizaci nad přáním hráčů
Vynáší totiž ohromné sumy.
Tohle zdůvodnění vlastně zaznělo ž ve čtvrtečním článku, jen to teď máme potvrzené přímo od člověka, který ve firmě sedm let pracoval a je důvěrně seznámen s interními poměry. Řeč je o odklonu od singleplayerových lineárních zážitků ke sdíleným online světům.
Manveer Heir, bývalý zaměstnanec BioWare Montreal, kde dělal na Mass Effect 3 a Mass Effect Andromeda (Alza.cz, se pro Waypoint rozhodl otevřeně promluvit o tom, jaké motivy má vedení EA při rozhodování o designu chystaných her.
"EA se snaží tlačit více her v otevřeném světě, byť třeba tvůrci s jejich tvorbou nemají moc zkušeností (a je to složitá disciplína, když v nich neumí předvídat, jak hráči přistoupí k určitým situacím). Důvodem této jejich tlačenky je hlavně to, že otevřené světy můžete lépe monetizovat, když se k nim hráči znovu a znovu vrací. EA se o to starají kvůli mikrotransakcím, např. koupě balíček karet v multiplayeru Mass Effect, proto byly do hry přidány."
Problémem je podle něj to, že ačkoli rozpočty her vzrostly na více než 100 milionů dolarů, přesto tu není prostor pro vznik opravdu dobrých lineárních singleplayerových kousků. Velké vydavatele jako EA dle bývalého zaměstnance zajímá jen návratnost investice. Prý jim je úplně jedno, co hráči ve skutečnosti chtějí, ženou se jen za tím, za co budou hráči ochotni pořádně platit.
Heir se domnívá, že hráčská veřejnost si naplno neuvědomuje, kolik jsou někteří lidé schopni vrazit do mikrotransakcí: "Je potřeba porozumět, že v mikrotransakcích se točí obrovské peníze. Viděl jsem hráče, kteří za kartičky v mulťáku Mass Effect 3 utratili 15 tisíc dolarů. Sice nemohu prozradit, kolik vynesly celkově, ale byla to tak výrazná částka, že to pak přimělo studio v obsažení multiplayeru v Dragon Age a dalších hrách, kam se původně hra pro více lidí nehodila nebo tam nebyla. Jde totiž o opětovné nákupy versus jednorázové nákupy (za singleplayerovou hru)."
Odovědí na tohle všechno má být třeba chystané Anthem. To prý vzniká jen proto, že EA v tomto směru cítí šanci na velké příjmy. Oproti tomu studia zaměřená na singleplayer, jako Visceral, jsou zavírána. Znamenat to má konec lineárních singleplayerových AAA titulů v EA na hodně dlouho.