Bývalý šéf Sony má obavy o pestrost PS5 her kvůli raketově stoupajícím nákladům
200 milionů dolarů.
Není to nějaká objevná novinka, už o tom ten samý člověk mluvil loni či v půlce prázdnin.
Shawn Layden, který má bohaté zkušenosti, protože byl u startu šesti konzolí v Sony, opět zdvihl varovný ukazováček ohledně budoucího černého scénáře okolo vývoje her.
Podle něj se cena tvorby PlayStation 5 exkluzivit může vyšplhat na 200 milionů dolarů, což začíná být neúnosné až neudržitelné.
Pro Bloomberg řekl, že běžné náklady na PS4 first-party hry byly zhruba tak na polovině. Něco o tom ví, když pracoval v Sony do podzimu 2019 ve vedoucí pozici...
Velké korporace tvořící velké hry, nejen Sony, ale také třeba Microsoft, prý nyní uplatňují strategii, v jejímž rámci se snaží snížit možná rizika, kdy nasypou do vývoje hromadu peněz a pak to může dopadnout špatně.
Vydavatelé AAA titulů se tedy čím dál více přiklánějí k dělání dalších a dalších pokračování toho, co není takovým rizikem. Ale to bude škodit celé branži, protože pak můžeme vidět jen tři až čtyři druhy her či sérií, které budou existovat do příštích let, ale pestrost se z toho dost možná vytratí.
Layden proto doufá, že i s rozmachem streamovaných řešení se k hraní časem dostane více lidí, nejen mladá generace, a tím se pak rozloží náklady na více zákazníků a větší potenciální publikum.
Vše přichází pár dnů před zásadní PlayStation Showcase, kde Sony hodlá představit svůj lineup her na podzim a příští rok.