Skip to main content

Bývalí zaměstnanci Factor 5 se soudí

Vývojáři SW: Rogue Squadron chtějí peníze.

Špinavé korporátní praktiky se dějí všude, herní byznys nevyjímaje. Vždycky jde v první řadě o peníze, ale tentokrát se bývalí zaměstnanci proti manažerům v sakách postavili.

V polovině května tohoto roku společnost Factor 5, která vyvinula například Star Wars: Rogue Squadron a intenzivně pracovala na neoznámené Wii verzi této hry, vyhlásila bankrot. Na účtu v té době měla kolem 100 tisíc dolarů a dluhy, které se blížily k deseti milionům. Z toho devětašedesáti zaměstnancům dlužili na platech více než 900 tisíc dolarů, které vyhození vývojáři nikdy nedostali. Bývalí zaměstnanci jsou ale přesvědčeni, že Factor 5 vyhlásili bankrot jen proto, aby nemuseli lidem zaplatit výplaty. A tak podali žalobu.

Všichni tři majitelé z bývalého Factor 5 totiž podle právníka zaměstnanců přesunuli veškeré zbývající peníze a zdrojové kódy k rozpracovaným projektům na novou firmu - Blue Harvest, která se nyní ještě pro větší zmatky jmenuje White Harvest. Právník věří, že Factor 5 a White Harvest jsou v podstatě jedna a ta samá společnost, protože ji vedou totožní lidé, reprezentují ji stejní právníci, má naprosto stejný management a vlastníka. A dělají tu samou práci, která se dělali ve Factor 5. Teď jenom vystupují pod jiným názvem a mají jiné sídlo.

Takové věci se dělají, abyste utekli svým věřitelům, to už je docela známá věc. Factor 5 nejvíc dluží studiu LucasArts, které jim v roce 2003 půjčilo 4 miliony dolarů. V minulosti s LucasArts úzce spolupracovali, vytvořili pro ně například Star Wars: Rogue Squadron II pro GameCube nebo Rogue Squadron III. Factor 5 naposledy vydali hru Lair, které se komerčně příliš dobře nedařilo.

Mimochodem, aby jeden z šéfů Factor 5 utekl před věřiteli, než dal svou firmu do bankrotu, převedl veškerý svůj majetek na svou ženu. To aby k němu nepřišli exekutoři. Jo jo, takhle se to dělá ve velkém byznysu...

Read this next