Skip to main content

Bylo Elite Dangerous downgradováno kvůli portu pro Xbox One?

Vývojáři opět vysvětlují.

Hráči PC verze loňského vesmírného simulátoru Elite Dangerous se (už podruhé) rozhněvali na vývojáře z Frontier Developments kvůli změnám, které ve hře nastaly po aplikaci posledního patche 1.3.

Stěžují si, že došlo k výraznému omezení vesmírného prachu a mlhy, že se změnila mapa galaxie, že se snížila kvalita některých textur i dohlednost do dálky na stanicích. Podezřívají tvůrce, že to mohli udělat kvůli blížící se konverzi pro Xbox One, aby byly obě verze stejný a neměli s nimi více práce.

Šéf renderovacího týmu Greg Ryder se však brání, že to neučinili záměrně, pouze prý museli některé systémy grafiky "optimalizovat" kvůli jejich dřívější přehnanosti. Uznal, že nyní v důsledku toho nemusejí vypadat tak pěkně jako předtím.

"Jako vždy pro to neexistuje úplně dokonalé řešení. Máme za sebou spoustu interních debat, jak by správně mělo nasvícení vypadat. Pro srovnávání je také vždy potřeba mít k dispozici obrázky z totožného úhlu i nasvícení. Ještě se na to podíváme, evidujeme v tomto směru některé nedodělky."

Navíc zdůraznil, že PC verze naopak bude z existence X1 portu v některých ohledech těžit, jelikož při jeho přípravě vyvinuli některé nové vychytávky. A že Elite Dangerous se na PC může postupně stále zlepšovat, např. až bude časem na trhu patřičný hardware, tak dokáže renderovat grafiku až v rozlišení 16k.

Read this next