Skip to main content

Byl to nejpopulárnější start PC hry za poslední roky. Kdo může za problémy?

No Man's Sky - i ve videosrovnání.

Jsme svědky zapsání nejzářivější success-story do historie indie studií. Včera večer vydaná PC verze vesmírného objevování se stala jednou z nejpopulárnějších PC her na Steamu za posledních pár let.

Podle SteamStats ji pár hodin po oficiálním vypuštění, kdy servery Valve jen v USA/Evropě servírovaly stahovačům 4,7 terabitu za sekundu, hrálo souběžně 212 tisíc PC hráčů. Tohle číslo se sice nemůže měřit s DOTA 2 a jinými F2P, ale je to o polovinu více, než kolik lidí ve špičce hrálo jiné dosud nejžádanější placené tituly letošního roku: XCOM 2 (133 tisíc), Dark Souls 3 (129 tisíc), Total War Warhammer (113 tisíc), Stellaris (68 tisíc) či DOOM (44 tisíc).

Abyste si naplno uvědomili, jakého úspěchu No Man's Sky v těchto chvílích dosahuje, ještě rekordy vybraných starších her: Zaklínač 3 (92 tisíc), ARK Survival Evolved (84 tisíc během víkendu zdarma) či Rust (64 tisíc). Více frčel jen Skyrim, v týden vydání s 280 tísíci hráči souběžně, nebo GTA 5 PC s 364 tisíci.

Vzhledem k ohromnému počtu hráčů samozřejmě radikálně vzrostl počet těch, kteří mají nějaké technické problémy, zejména trhání chodu. Zatímco včera večer kvůli tomu z 3 tisíc uživatelských recenzí převažovaly ty velmi záporné, nyní jsou s 24 tisíci recenzemi už na smíšeném průměru. Navenek to z toho zvenčí vypadá, že No Man's Sky asi musí být šíleně pokaženou a zabugovanou hrou, ale jak se ukazuje, často jde jen o omyly či chybný přístup na straně nezkušených hráčů.

Nové srovnání PC a PS4 verzeWatch on YouTube

Hello Games proto reagovali stručným FAQ, kde nabádají k restartu Steamu i hry, aby se stáhl patch obsahující knihovny VC++ Redist 2010, jejichž absence v noci na dnešek způsobovala většinu potíží. Dále se tradičně ptají, jestli opravdu splňujete minimální HW požadavky (spousta lidí se prý snaží o hraní na nepodporované integrované grafické kartě od Intelu a pak se děsně diví), nebo zda máte poslední ovladače pro grafické karty (vše totiž běží na rozhraní OpenGL 4.5, tudíž novější drivery pro AMD a Nvidii jsou nutností).

Vývojáři také férově uznali, že jindy je příčina na jejich straně: např. s cache shaderů, kdy plynulost zpočátku na některých kartách drhne, než se za zhruba hodinu hodinu vylepší. Důvodem nespokojenosti také může být, že některé procesory nepodporují SSE 4, což zase vyústí v padání při spuštění. A pokud se vám zadrhává ovládání myši při pohybu po planetách, může za to zase kombinace určitého rozlišení a grafické karty, i zde je už oprava v přípravě.

Kontaktní maily na technickou podporu, která postupně odbavuje veškerá hlášení, najdete zde - zatím se zdá, že to studio bere za správný konec a navzdory jeho malé velikosti všem ostatním názorně ukazuje, jak se postavit k problémům. Sean Murray dodal, že 99 % hráčů žádné problémy nemá a vidí je normálně hrát. Prý tolik hráčů ani ve snu nečekal. Naše recenze No Man's Sky od Martina Zavřela již brzy!

Read this next