Bulletstorm byl původně 3rd person hra
Hra prodělala během vývoje velké změny.
Nepříliš vážná střílečka z pohledu první osoby Bulletstorm nebyla odjakživa FPS, ale 3rd person akční hra založená na krycím systému. Už od začátku ale chtěli mít vývojáři ve hře interaktivní prostředí, sci-fi příběh a přehnané momenty.
„Hratelnost byla na začátku úplně jiná, než je teď. Bylo to založeno na krycím systému. Pak hra přešla z pohledu třetí osoby do pohledu první osoby stále s krytím, až do současné podoby střílečky z pohledu první osoby bez krycího systému," prozradila producentka hry Tanya Jessen pro OXM.
Vývojáři prý zkoušeli spousty možností jak udělat krytí v FPS hře, ale postupem času přišli na to, že jádrem Bulletstormu je čelit nepříteli přímo a rychle vymyslet co udělat. V takové hře pak krycí systém příliš dobře nefungoval.
Tanya Jessen se také rozpovídala o multiplayeru, jehož primárném cílem je pobavit. Proto není kompetitivní, ale je pouze jakýmsi rozšířením singleplayeru s kooperativní vložkou. „Věděli jsme, že singleplayer se nám podařil a chtěli jsme ty zážitky přímo přenést do multiplayeru. Typický deathmatch se ale na hru založenou na skóre nehodí. Zkoušeli jsme i tradiční módy, ale nakonec dáme do hry jen to, co bude nejvíc zábavné," řekla Jessen. O jednotlivých multiplayerových módech jsme psali zde.